NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tranneloe
Har en Volvo v50 -07. Lossade radion och cd-spelaren och de mångpoliga kontakterna för att kunna dra en tråd bakom för montering av en backkamera. Återmonterade radion och cd-spelaren samt kontakterna. När jag sedan slår på radion så bara brusar den, stationsväljaren fungerar men bara brus kommer. Lägger jag in en cd-skiva så fungerar allt normalt. Någon som har en aning vad som hänt.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Antennkabeln har åkt ur...
av tranneloe
Tyvärr inte så enkelt för det finns ingen antennkabel. Det som finns är en antennförstärkare som sitter bak i bilen och som jag inte har rört.
Användarvisningsbild
av Erik Å
Aa men på något sätt måste antennsignalen in i radion. Tappar du signalen efter att ha haft isär kontaktdonen så har du med stor sannolikhet bommat att återställa den förbindelsen ;-)
Eller tappat spänningsmatningen till antennförstärkaren..
av tranneloe
Problemet löst. När jag lossade radion så måste jag ha kommit åt en kabel till cd-spelaren, antagligen kanske en antennkabel, hittade den nere i kabelsalladen. Blev lite lurad av en You Tube film där radion visas med bara två kablar.
OBD P0121

Ok, tack. Då vet jag var jag ska börja.

Volvo car UX

Fick min idag

Så, då vart bilen brukbar igen efter n[…]

Utan värmare kommer du inte upp i rätt t[…]