NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Blixnabb
Man blir lack på att handlarna behahandlar detta fel olika, min bil var 1 månad över garantitiden och jag fick stå för 600:- + moms.
Användarvisningsbild
av _lucifer_
Man kan ju bli lagom sne om styrenheter börjar rasa redan efter drygt 3000 mil, och dessutom om garantin gått ut... Fy fan vad less jag skulle bli! Sånt ska Volvo stå för utan att tjafsa en sekund!
En sån del ska ju bara inte gå sönder.. Om du inte eldar upp hela bilen eller dumpar den i havet!
Användarvisningsbild
av #27
_lucifer_ skrev:
En sån del ska ju bara inte gå sönder.. Om du inte eldar upp hela bilen eller dumpar den i havet!

Styrenheten ligger nästan i havet när den sitter inför höger bakhjul sen står det FORD på konsolen smarta grabbar :lol: :lol:
av nscho
Men det är lite intressant att så många får i alla fall materialet på goodwill. Det måste nästan vara så att Volvo ger dem till verkstäderna gratis, och sedan tar verkstaden bara betalt för arbetsinsatsen.

I alla andra fall där min bil har varit på verkstaden har det varit helt hopplöst att försöka få någonting på goodwill.
av mando
Vet inte om nån har skrivit detta. Men angående styrenheten är det det då skall dom bara byta ut den. Volvo hade lagt den bakom högerbak däck med allt vatten som kommer på där inte konstigt att grejer slutar funka. detta är ett fel som berör 04-vissa 06bara klaga.
Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]

Jag får ingen träff på detta &oum[…]

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]