NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av htchd2
Hej alla

Har fått ombesikting pga brusten fjäder vänster fram, har ett problem. De här fjädrarna verkar inte finnas nånstans förutom hos volvo, har kollat med autodoc och där fick jag originalnummer: 30683559, misstänker att jag har sänkt sportchassi, funkar bara dessa fjädrar eller kan man köpa andra med annan artikelnummer, är bilen sänkt på andra ställen än på dessa fjädrar? Tacksam för svar
Användarvisningsbild
av freddan113
Du ska helst ha så nära original som möjligt när du har ett sportchassie. ta reda på typskylten vad det står där, sen går du in på trodo.se så får du rätt fjäder, ska vara typ 15fjäder.
av htchd2
Tycker de är rätt dyra hos volvo, menar du etiketten på delen som är sönder? För på trodo så är alla till standardchassi. Vad skiljer standard från sportchassi? Är det bara fjädrarna eller dämparna också? Kan man inte bara köpa de vanliga och byta på fram och bak så de blir standardchassi?
av htchd2
Min familj har en s40 med vanligt chassi, kan man inte bara köpa samma fjädersats och montera de på min bil så blir den ej sänkt längre eller är det andra skillnader?
av Alx
Du har fjädrar på t.ex vparts där det sänker 30mm och blir lite hårdare. Det kanske blir lite mindre sänkning om man har sportchassi från början. Kitet kostar 2800. Finns även på ebay för 1500 till 3000 kr av olika fabrikat. Sök på lowering springs volvo v50 så kommer de upp många alternativ.
av htchd2
Men funkar inte fjädrarna från standardchassit till min bil, utan att byta annat?
Användarvisningsbild
av freddan113
har själv en c30, jag gick in på fjädrar på trodo.se o då fick jag upp fjädrar för Rdesign etc.
av htchd2
På min verkar ingen ha de förutom volvo, kan nån kunnig hjälpa mig om standard fjädrarna skulle passa bilen utan att byta annat? Tänkte beställa nu så jag har de under veckan
av htchd2
Ingen som vet?

Utan värmare kommer du inte upp i rätt t[…]

Trasig pump? Rapsolja?

Tror nog du behöver byta värmepaketet f&[…]

Tjena! Tidigare idag så klagade bilen p&ari[…]

Hur blir det om man betalar 1000kr+2000kr och &au[…]