NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Monterade volymknappar i ratten på en V50 2006:a. Framdraget kablage och tog 5 minuter. Frågan är om det räcker när det gäller farthållare eller om det behövs mjukvara

Edit: Man kan ju ta bort nuvarande plast och se om där är kablage, annars bara kontakta typ JB bildemontering Jönköping och köpa knapp och eventuellt kablage, kan inte se att detta är något speciellt utan detta löser man på en halvtimme högst plus mjukvara, sitter där ett kablage hade jag bara tagit bort knappsatsen och så klart hakat av minuspolen på batteriet https://accessories.volvocars.com/sv-se ... V50%202011
OscarL skrev: tis 21 dec 2021, 20:16 Tack Micce!

Det där gav mig hopp :-D

Tror du JB bilmontering kan hjälpa mig med detta eller är det bara där man kan köpa knapp mm ?

Stort tack!
Finns fler platser, men de flesta listar nog inte kablaget. Tänker att de kanske kan ordna med lite flax
Micce1980 skrev:
OscarL skrev: tis 21 dec 2021, 20:16 Tack Micce!

Det där gav mig hopp :-D

Tror du JB bilmontering kan hjälpa mig med detta eller är det bara där man kan köpa knapp mm ?

Stort tack!
Finns fler platser, men de flesta listar nog inte kablaget. Tänker att de kanske kan ordna med lite flax
@Micce1980, Tog bort knappen och där satt en koppling, nu har jag beställt "farthållare" knapparna och skall koppla in, sen får ju Bilia eller någon låsa upp funktionaliteten tänker jag?
@OscarL, Ja det är så monteringsanvisningen säger. Men man kan ju prova den innan bara för att se om det mot förmodan fungerar direkt. Min stereoknapp fungerade utan att ladda mjukvara

Meddela hur det går :)
Micce1980 skrev:@OscarL, Ja det är så monteringsanvisningen säger. Men man kan ju prova den innan bara för att se om det mot förmodan fungerar direkt. Min stereoknapp fungerade utan att ladda mjukvara

Meddela hur det går :)
@Micce1980, Knappen på plats och det går fram ström, dock så fungerar den inte nu direkt utan måste väl låsas upp av någon med Vida, skall lägga en tråd om det, återkommer vad det kostar eller hur det löser sig
Stefans 968

Och nu är det limmat, jäklar va snabbt l[…]

OBD P0121

Ok, tack. Då vet jag var jag ska börja.

Volvo car UX

Fick min idag

Så, då vart bilen brukbar igen efter n[…]