NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av PaNi
Ljudet från backvarnaren på min V50 MY09 kommer bara från höger bakdörr. Trodde det skulle låta från båda sidor. Är den kaputt eller ska det vara så?
Användarvisningsbild
av _lucifer_
Är samma på min, så det ska nog vara så!?
Hade ju som varit smart om det kom från den sidan hindret var på... trodde det var så första gången jag backade.
Användarvisningsbild
av _lucifer_
Krusell skrev:En fråga bara, vart stänger man av backvarnaren?
Lägg i backen och tryck exit... står så på displayen iaf. när man backar :)
Sen om den stängs av permanent vet jag inte?
Användarvisningsbild
av Ahlaren
Nejdå, den är inte trasig!
Om jag inte minns helt fel fungerar det så att om man har parkeringssensor fram så piper det i vänsterhögtalaren istället när du kommer nära där.
Den C30 och min egen V50 som jag kört med backvarnare har fungerat precis så som du beskrev.
av perlun
Det var ju en intressant tråd! Jag var precis väg på att boka verkstadstid för att åtgärda det jag också trodde var ett fel. Att det låter från bara ena bakdörren är ju inte precis vad man förväntar sig. Har också en MY09.
Användarvisningsbild
av Henrikx2
Hur sitter sensorerna fast?
Jag har ett runt hål där det ska sitta en sensor, misstänker att den hänger där inne någonstans.
Kommer man åt att sätta tillbaks den utan att demontera hela bakpartiet?
Användarvisningsbild
av SvenB
Ahlaren skrev:Nejdå, den är inte trasig!
Om jag inte minns helt fel fungerar det så att om man har parkeringssensor fram så piper det i vänsterhögtalaren istället när du kommer nära där.
Den C30 och min egen V50 som jag kört med backvarnare har fungerat precis så som du beskrev.
Nej, om du har varnare fram ljuder det i främre högtalarna. Däremot så växlar det mellan vänster och höger när du kommer riktigt nära hindret.
av Robbinb
om man läser instruktionen så ska det bara låta från 1 högtalare oavsett vilken sida hindret kommer ifrån. MEN när man kommer 30cm i närheten av hindret så får man ett fast ljud, fortsätter man då ÄNNU närmare så ska tydligen signalen pendla mellan vänster och höger högtalare, då vet man att man är Jäkligt nära.. har ej testat men så står det

EDIT: såg visst att han innan mig skrev detta,,.. men men
av Amanite
Jag funderar på att köpa en S40N 07:a.
När jag provkörde idag la jag märke till att ljudet från backvarnaren bak bara lät från högtalare i höger bakdörr.
Eftersom jag inte köpt bilen än då vill jag veta om detta är som det ska?
I instruktionsboken så står det ju att ljudet ska komma ifrån "de bakre högtalarNA".
Stefans 968

Och nu är det limmat, jäklar va snabbt l[…]

OBD P0121

Ok, tack. Då vet jag var jag ska börja.

Volvo car UX

Fick min idag

Så, då vart bilen brukbar igen efter n[…]