NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bpc
Hej
Har en c70 07 som jag köppte för en vecka sedan och då saknades radion i den så jag fick tagi en på skroten till den
Efter att jag monterat den starta den och gick i 15 sekunder och sen dog den och gick inte att få i gång
Har nu upptäkt att är täningen av i 10 min så startar den när man slårpå täningen för att fungera i 15 sekunder
Detta har jag upprepat flertalgånger nu och samma sak går bara i 15 sekunder
Hör även ett litet pipande i högtalarna när den stänger av sig
Höllpå att glömma att skriva att det är en High Performance sound Sterio och den har även rti
Är det någon som haft samma problem eller vet vad det kan vara
av Bpc
Det har jag funderat på me
Men har inte fått något svar eller inte hitta något om det på nätet när dom har bytt till lika dan radio
Tycke att jag inte skulle vara den föste med detta problem då även s40n och V50 har samma radio system
av timebandit
Det går inte att bara sätta in en ny stereo. Först måste MOST Security OFF installeras hos Volvo som gör att man kan byta. Sedan måste även stereon kodas in.
Allt detta just pga att komma undan med stölder och stöldgods.

Hoppas du finner en verkstad som vill göra detta med din engenköpta stereo men risken finns att dom säger nej?

Återkom gärna i ärendet och vad det kostade om allt gått bra :)
av Bpc
Tack för det svaret då behöver jag inte börja fel söka bilen
Tror inte att det skall vara några problem med att få den nya radion in kodad
Jobbade på bilia i flera år som säljare så jag får åka dit och se om dom har tid på värkstan
av timebandit
Bpc skrev:Tack för det svaret då behöver jag inte börja fel söka bilen
Tror inte att det skall vara några problem med att få den nya radion in kodad
Jobbade på bilia i flera år som säljare så jag får åka dit och se om dom har tid på värkstan
Ja men då så! Dags att nyttja dina kontakter :)

Om du kollar upp tex GROM så märker du att det är samma problem där. Att MOST Security OFF måste läggas in.
Både bra och dåligt det där.
Var på G att köpa en GROM för något år sedan men Bilia vid mitt jobb vägrade lämna iväg bilen med MOST Security OFF... Orkade inte åka runt å tjöta så jag hoppade skiten, vilket verkar vart ett bra val trots allt :)
Användarvisningsbild
av HCP
zKillaz skrev: fre 05 nov 2021, 16:16 Jag har lyckats fått till stereon nu det var stereon som var boven men cigguttaget är fortfarande trasigt?
Dum fråga, men den har egen säkring så kolla den :)
Sen kan du rycka lös delen uttaget sitter i o kolla så den sitter där också, kabeln alltså, min hade ramlat av när jag köpte min V50.
Vdash

P3tool (https://p3tool.xyz/) skulle jag hellre k&o[…]

Tvättat både v50 och 240in, 240in fick […]

Kupevärme

Skillnaden är att ECC har ett vred med temp[…]

Hydroscand svarade faktiskt och de har slangar s&a[…]