NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Som rubriken lyder.
Vart sitter bränslefiltret på en V50 t5 2005 bensin.

Tänkte börja kolla där då det känns som att motorn tappar bränslet en kort stund då det i bland blir ett tapp i motorn som sedan kickas igång 1sek senare, svårt å förklara.
Se tråd: viewtopic.php?t=123014

Jag är nu inne på min tredje V50 en T5:a 2008 och har inte hittat något bensinfilter på någon... Dom tidigare V50 var båda 2.4i, my 2005 resp. 2007.

Ditt problem kan bero på fel i bränslepump, tryckgivare på fuelrail, fel på elektronikenhet PEM under baksätet mm.

Bränsletryck går att läsa i en OBD läsare, i livedata.
Kolla om du har någon med VIDA som kan koppla upp sig och köra live-data, då kan du mäta bättre när det inträffar.
Tvekar/tappar den liksom orken på högre varv runt 4000rpm vid fullgas? kan vara knackgivaren som bråkar, men utan felkoder att gå på så blir det bara en dyr gissningslek.

Jag fick tag i Vida+dice från wish för några år sedan :-) Finns du i närheten av Karlstad så har ju jag som sagt Vida ifall du vill ha en felkodsutläsning :-D
DayDreamer skrev:Tvekar/tappar den liksom orken på högre varv runt 4000rpm vid fullgas? kan vara knackgivaren som bråkar, men utan felkoder att gå på så blir det bara en dyr gissningslek.

Jag fick tag i Vida+dice från wish för några år sedan :-) Finns du i närheten av Karlstad så har ju jag som sagt Vida ifall du vill ha en felkodsutläsning :-D
Tack för erbjudandet men lite långt är i uppsala trakten..

Har fått tag på icarsoft pro som ska fungera. Hoppas på det bästa.. men lite annan rep först. :bored:
Gäller å prioritera. :-)
Trasig pump? Rapsolja?

..Ska köra bilen och varva den lite igen. S[…]

Vdash

P3tool (https://p3tool.xyz/) skulle jag hellre k&o[…]

Tvättat både v50 och 240in, 240in fick […]

Kupevärme

Skillnaden är att ECC har ett vred med temp[…]