NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av agb007
Dennisen skrev:
agb007 skrev:Och idag fick man den :))))))))))

Underbar kort sagt!

Och en funktion som cd-text eller som Volvo kallar det finns med även på High Preformance med enkel cd. Höll på att välja 6-cd bara pga detta.
I all dokumentation så står det att det endast finns vid 6-cd
Grattis! :-)
Tack, ska bli kul detta
av Dennisen
Ni som har erfarenhet av att beställa nya bilar, hur lång tid tar det innan det börjar hända saker på hemsidan där man kan kolla leveransen? Alltså, när hoppar den över till defenitivt planerad? Och sedan vidare till tillverkning?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Dennisen skrev:Ni som har erfarenhet av att beställa nya bilar, hur lång tid tar det innan det börjar hända saker på hemsidan där man kan kolla leveransen? Alltså, när hoppar den över till defenitivt planerad? Och sedan vidare till tillverkning?
Det har varierat kraftigt! En bil stod den på att den var beställd länge. Sedan helt plötsligt var den färdigbyggd och på väg till ÅF. En annan gick den hela vägen som den skulle.
Användarvisningsbild
av Phyxius
Dennisen skrev:Ni som har erfarenhet av att beställa nya bilar, hur lång tid tar det innan det börjar hända saker på hemsidan där man kan kolla leveransen? Alltså, när hoppar den över till defenitivt planerad? Och sedan vidare till tillverkning?
Jag beställde v.34 och nu i fredags, alltså v.43, så hamnade den i status "definitivt planerad". Planerad leverans är v.49.
av Dennisen
Phyxius skrev:
Jag beställde v.34 och nu i fredags, alltså v.43, så hamnade den i status "definitivt planerad". Planerad leverans är v.49.
Nio veckor alltså, från initial planerad till definitiv? Shit...
av agb007
Beror nog väldigt mycket på vad man beställt o.dyl.

Min beställdes v36d3. v39d5 började det röra på sig v40d5 var den färdigbyggd.

Enligt min ÅF så stämmer inte den sidan så värst bra.
av Dennisen
agb007 skrev:Beror nog väldigt mycket på vad man beställt o.dyl.

Min beställdes v36d3. v39d5 började det röra på sig v40d5 var den färdigbyggd.

Enligt min ÅF så stämmer inte den sidan så värst bra.
e

Man lever ju på hoppet ska sägas...jag beställde flexifuel med summum-paket, jag vet inte om det inverkar?
av Patcy
Nu har jag bilen (D) Den e sååå fin vol:-) Vilken lyxbil (W)

Bilder kommer i helgen :-)-)

Jag förstår din känsla, jag kä[…]

Generator laddar ej batteriet

Gött, började hastighetsmätaren fun[…]

Hej! Tänkte ge mig på att byta kamrem o[…]

Verkar rent generellt vara dålig/obefintlig […]