NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag tror vissa har missförstått, det är två bilar vi har kollat på och båda i väldigt olika skick. Den den senare för 24500kr, (V50 2.4 2005, 19500mil) som vi nu köpte idag efter att killen visat att han betalat böterna.

Utöver Bilens ytliga skador så var den i för övrigt väldigt bra skick och kändes bra jämfört med alla andra bilar vi testat i denna prisklass. Så vi valde att köpa den! Kanske lite för hastigt dock, då vi märkte att kylvätskan låg långt nedanför minimum märket innan köpet och ägaren sade att han fyllt på i april förra året och vi valde att köpa den ändå. Åkte till en verkstad där dem snabbt och billig fyllde på så att vi kunde åka hem med bilen, där sade mekanikern att det finns en spricka på insidan av expansionskärlet och att det är ett tecken på övertryck.

Får göra en felsökning på en verkstad på måndag och kolla vad som pågår, förhoppningsvis blir det inte en alltför dyr läxa för oss! :party: :crying:
Senast redigerad av 1 Amir123, redigerad totalt 0 gånger.
Möjligt problem ABSkablage

Har ett mycket lustigt fel xc60 hybrid 2022 vissa […]

Jag vet att tråden är gammal men sä[…]

Stefans 968

Tror inte jag kan få det så mycket b&a[…]

Byta startmotor V90 T4 2019

Vilket batteri bytte du? Det finns ju två (h[…]