NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av badsin
Har köpt en Jahrewagen V 50 från 2004, som gått hos Volvo personvagnar. Fullutrustad med Business Plus Plus från 2004. Nu visar det sig att Summum som motsvarar Business Plus Plus enligt säljaren inte gör det. Det stämmer inte med innehållet på flera punkter. Den bil jag fått har ej parkeringssensor, har 16 tums hjul.
1. Hur får man fram produktbroschyr för
V 50 för att se vad de olika paketen från 2004 innehåller, finns ej utlagda på information om äldre bilar. Kan dessa beställas. Någon som har sådan broschyr kvar?
2. Hur får jag reda på hur bilen extrautrustades. Säljaren vet ej detta på alla punkter. Kan man få tag i en leverans beskrivninf avseende beställningen på extrautrustning på bilen. Hur går man tillväga? Bilen är extrautrustad med Premium Sound, Navigator, dragkrok, metallic men jag skulle vilja veta exakta beskrivningar. Nu är ju bilen inte ägd av privatperson utan Volvo personvagnar, så det finns inget ägarnamn i att hitta, som man kan kontakta.

Är det någon som har några tips hur jag får fram imformationen, vore jag mycket glad.

Mvh

Nybliven Volvo ägare (idag)
Användarvisningsbild
av Jensen
Jag kan kolla upp utrustningen för din bil på jobbet på måndag, men om jag inte minns helt fel så ingår varken parkhjälp eller större fälgar än 16".
Visar det sig att dom grejerna skall ingå så vet jag att bilar som gått hos VPS ibland har konstiga specifikationer där det till och med saknas utrustning ibland.
Många gånger kan det vara förseriebilar ,felspecadebilar mm.
av badsin
Hej!

Bilen tillverkades 01/04 och togs i bruk av Volvo personvagnar 040413. Reg nr USN 834. Kontaktade Volvo i går och fick namn på en kvinna som arbetar på Volvo Tjänstebilar och är tillbaka i nästa vecka. Möjligen kunde hon veta leveransbeskrivningen - alltså vad som specificerades vid beställningen. eftersom det skiljer sig också på ljudanläggningen (Premium) kan ju annat också skilja sig.

Den var i kanonskick, syntes inte att någon suttit i den i baksäte och lastutrymmet såg ut som nyy, var extrautrustat med matta som skydd. Så bilen ser väldigt bra ut. Fick lackskydd av bilhandlaren i tillägg.

Hoppas du hittar något i nästa vecka.
Användarvisningsbild
av Jensen
Jag lovar att göra mitt bästa, känner ett par stycken nere på VPS som vi brukar köpa dessa tjänstebilar utav, får kolla med dom så tror jag nog att jag kan fixa fram specen på din bil.

Mvh Jensen.
Användarvisningsbild
av CarMan
det där kan din volvo handlare kolla sjäälv. man går in i ett progran som heter TIE & klickat på Wheakel info (eller ur det stavas) sen knappar man in gegnumer eller schassi nummer. här finns allt om din bil.
av badsin
Hej Jensen,

Tackar så hemskt mycket om du kan få fram informationen om vad som ingick i bilen vid start (USN 834).

PS till Cartman! Jag bad bilhandlaren att få fram tidigare information, men han sa att det var omöjligt. Han hade information som han tog fram i sin dator, som bara visade vad de själva skrivit in när de köpte bilen från Volvo Begagnade Bilar (dit den såldes från Volvo Personvagnar). Trots ihärdiga försök att få reda på hur jag skulle få fram information, sa han att det inte gick, eftersom den försvann automatiskt...

Lade ändå upp 242 000 kronor för bilen så man tycker att man kunde fått mer hjälp.

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]

Ni som kör husvagn med eran XC 40, vilka husv[…]