NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Phyxius
Appel skrev:
volvov702.4t skrev:Mkt fina bilar!

Har själv beställt en my08 v50 momentum, high performance, svart (solid) med vinge och sportchassi samt zaurak 17". Tyvärr verkar det inte gå att beställa diamond cut då dessa tillhörde tidigare sport edition - märkligt för det hade varit grymt! Någon som vet något mer ang. dessa? Går det att få tag på?
Lycka till mer era bilar!!
(får vänta på min till slutet av okt....)
Tyvärr måste du köpa fälgarna löst, men om du inte köpt vinterdäck ännu så kan du köpa Diamond Cut och skifta över sommardäcken på dom och köpa vinterdäck som du lägger på dom "vanliga" fälgarna!
Är du säker på att dessa fälgar inte kan beställas från fabrik? Av någon anledning var jag in på Volvos norska sida och byggde ihop en bil och där var det inga problem att välja Zaurak Diamond Cut? Måste nog ringa och fråga min säljare om jag inte kan byta till Diamond Cut istället för Silver Bright.
Användarvisningsbild
av Appel
Phyxius skrev:Är du säker på att dessa fälgar inte kan beställas från fabrik? Av någon anledning var jag in på Volvos norska sida och byggde ihop en bil och där var det inga problem att välja Zaurak Diamond Cut? Måste nog ringa och fråga min säljare om jag inte kan byta till Diamond Cut istället för Silver Bright.
När jag beställde min bil i april-maj någon gång så gick det endast att fabriksbeställa dom fälgar som var med på "bygg din bil". Jag ville egentligen ha dom nya Midir-fälgarna, men då blev jag hänvisad till att köpa dom i efterhand.
Användarvisningsbild
av Phyxius
Appel skrev:
Phyxius skrev:Är du säker på att dessa fälgar inte kan beställas från fabrik? Av någon anledning var jag in på Volvos norska sida och byggde ihop en bil och där var det inga problem att välja Zaurak Diamond Cut? Måste nog ringa och fråga min säljare om jag inte kan byta till Diamond Cut istället för Silver Bright.
När jag beställde min bil i april-maj någon gång så gick det endast att fabriksbeställa dom fälgar som var med på "bygg din bil". Jag ville egentligen ha dom nya Midir-fälgarna, men då blev jag hänvisad till att köpa dom i efterhand.
Det var just på "bygg din bil" som Zaurak Diamond Cut fanns att välja på Volvos norska sida men inte på den svenska. Som sagt, måste kolla med säljaren om det verkligen går eller inte. Samtidigt så vet jag ju lite hur det fungerar (är själv anställd i ett Volvo-bolag). Man har helt enkelt olika restrektioner mot olika marknader så att det är möjligt att välja dom i Norge men inte i Sverige är inte konstigt.
av kompis
mojja skrev: valde även till r-line paketet för 25000+baklucke vinge för 3400.
Bild

Varför valde du till spoliervinge? Det ser ut att ingå om man ska tro volvocars.se..

Ingår det eller ej?
Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]

Jag får ingen träff på detta &oum[…]

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]