NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av GixxerSimme
Har någon kolla på vart bensinpumpen sitter på v50 1.8 2006?

Tyckte den lät lite lustigt härromdagen och nu är den knäpptyst! (Bilen startar inte)

Har googlat runt som en tok men hittar inget om var den ska sitta placerad, hade ju varit trevligt om de fanns en lucka under baksätet?
Eller är det så tråkigt att jag måste ha ner tanken för att få ur pumpen eller sitter den smidigt till?

Mvh
av Rådlös
På 1.8 F-motorerna sitter pumpen i armaturen i tanken. Jag vet inte hur jämförbart det är på din bil, men kan ju vara en ledtråd.
av Rådlös
En bild på armaturen:
bränslepump.PNG
Add description
bränslepump.PNG (58.99 KiB) Visad 1520 gånger
Jag vet inte hur det är på tidiga F-motorer, men dom senare har en växelriktare till mätarfunktionen, 170 Hz. Den sitter under baksätet på vänster sida. Om du skulle stöta på den i din felsökning så vet du vad det handlar om.
av GixxerSimme
Jag hängde på billaddaren över natten och vips på morgonen dagen på när batteriet visade fullt så startade den precis som vanligt och hörde återigen pumpen gick! Skulle det på något sätt vara det som spökar?
Har läst felkoder och de visar inget
av Rådlös
Dåliga batterier kan ge alla möjliga konstiga fel och yttringar (som kanske inte alltid är fel) Men det är ju samtidigt en signal att batteriet är dåligt och bör bytas ut trots att du lyckats ladda upp det nu. Ett batteri som har haft otillräcklig laddning har tagit skada. Det finns batteritestare numera som säger i klartext vad batteriet går för.
av GixxerSimme
Pumpen la av igen, testade ett annat batteri från min andra bil och de blev ingen skillnad tyvärr så jag får riva ner tanken o se hur pumpen mår :bored:

..Sedan slirade den lite inne i stan på en[…]

Värmare XC60 22-

Jag förstår nog inte, trots att ha surr[…]

Byta startmotor V90 T4 2019

Jag menar att den ibland bar sig åt som om b[…]

Har du provat bygla förbi bränslepumprel[…]