NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av foto65
Tja!

Har ju en V50 med en del brister som sagt, bla har den inte knapparna för stereon i ratten på högersidan, bara för farthållaren. På tradera finns en sats med kontroller för farthållare,mittendelen OCH radiokontrollerna. Är alla rattar förberedda för dessa? alltså finns kopplingarna i min ratt även om den saknar dessa knappar?. Vet inte vilken stereo jag har, förmodligen den enklaste eftersom det inte finns kontroller för telefon i mittenkonsollen.

Mats
Användarvisningsbild
av HCP
Jag har enklaste stereon (kommer upp en bil när man startar den) i min och förra ägaren sa att han monterade högra knapparna till stereon och det lirar fint.
Sen vet jag inte om det skiljer sig mellan årsmodeller, men kika filmen nedan så verkar det inte jättesvårt att kolla om du har kontakten i ratten redan.
Filmen startar där han monterar knapparna...

Användarvisningsbild
av Micce1980
Ja alla V50 rattar ska vara förberedda med kablage. Har en sådan liggandes som reglerar stereon från ratten du kan få köpa, kanske har de nyare runda chromringarna som sitter på setreoenheten med. Kan kolla

Pm:a vid intresse
av foto65
HCP skrev: sön 21 jun 2020, 10:27 Jag har enklaste stereon (kommer upp en bil när man startar den) i min och förra ägaren sa att han monterade högra knapparna till stereon och det lirar fint.
Sen vet jag inte om det skiljer sig mellan årsmodeller, men kika filmen nedan så verkar det inte jättesvårt att kolla om du har kontakten i ratten redan.
Filmen startar där han monterar knapparna...

Gött! då är det samma stereo som jag har, med bilen vid uppstart. Då finns det hopp i alla fall :-)

..Sedan slirade den lite inne i stan på en[…]

Värmare XC60 22-

Jag förstår nog inte, trots att ha surr[…]

Byta startmotor V90 T4 2019

Jag menar att den ibland bar sig åt som om b[…]

Har du provat bygla förbi bränslepumprel[…]