NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DanneF
JÅJ skrev:fundering Bränsleförbrukning.
I min S40 visar färddator + 0,08 l/mil jämfört med uppmät vid tankning.
Kör på E85 1,8F första bilen som drar under fabrikens uppgifter ... 1,05 och kör på 0,98 blandad körning och bilen har bara gått 200 mil.
det är samma för mej. dom 2 senaste tankningarna har den visat 1dlfel per mil på etanol.
av JÅJ
DanneF skrev:
Kör på E85 1,8F första bilen som drar under fabrikens uppgifter ... 1,05 och kör på 0,98 blandad körning och bilen har bara gått 200 mil.
det är samma för mej. dom 2 senaste tankningarna har den visat 1dlfel per mil på etanol.
Råkar färdatorn vis rätt medelförbrukning på bensi ?

Undras
JÅJ
av DanneF
JÅJ skrev:
DanneF skrev:

Undras
JÅJ
har bara kört på etanol dom 550 mil som bilen rullar så ja vet inte, ska höra me volvo när de e dags för 1000mila om dom kan kolla färddatorn.
annars så har jag ett kul problem me stolen de klonkar till när man svänger i stolsunderrredet men de e väll förmodligen en enkel justeringssak.
av JÅJ
DanneF skrev:
JÅJ skrev:
DanneF skrev: det är samma för mej. dom 2 senaste tankningarna har den visat 1dlfel per mil på etanol.

Undras
JÅJ
har bara kört på etanol dom 550 mil som bilen rullar så ja vet inte, ska höra me volvo när de e dags för 1000mila om dom kan kolla färddatorn.
annars så har jag ett kul problem me stolen de klonkar till när man svänger i stolsunderrredet men de e väll förmodligen en enkel justeringssak.
Min lustigaste (?) förändring är de två displayerna i kombinstrumentet som från början växlade bakgrund på samma sätt som den stora mitt i instrumentbrädan.
Redan på första tanken dog dena funktionen en morgon när jag passerade genom en tunnel ... Verkstadskillen stäldesig frågande till mitt påstående om attde någonsen fungrat ... men erbjöd naturligtvisatt ta in bilen för felsökning.
Har möt några andra med ganska nya bilar och fråg hur deras fungerar " Har väl alltid haft mörk bakgrund (?) "

JÅJ
av DanneF
JÅJ skrev:
DanneF skrev:
JÅJ skrev: Råkar färdatorn vis rätt medelförbrukning på bensi ?

Undras
JÅJ
Min lustigaste (?) förändring är de två displayerna i kombinstrumentet som från början växlade bakgrund på samma sätt som den stora mitt i instrumentbrädan.
Redan på första tanken dog dena funktionen en morgon när jag passerade genom en tunnel ... Verkstadskillen stäldesig frågande till mitt påstående om attde någonsen fungrat ... men erbjöd naturligtvisatt ta in bilen för felsökning.
Har möt några andra med ganska nya bilar och fråg hur deras fungerar " Har väl alltid haft mörk bakgrund (?) "

JÅJ
jag har iallafall alltid haft mörk bakgrund på dom displayerna.
av agb007
DanneF skrev:
JÅJ skrev:
DanneF skrev: har bara kört på etanol dom 550 mil som bilen rullar så ja vet inte, ska höra me volvo när de e dags för 1000mila om dom kan kolla färddatorn.

JÅJ
jag har iallafall alltid haft mörk bakgrund på dom displayerna.
Samma här

agron
Användarvisningsbild
av Johan.S
Wendtan är du nöjd men dina michelin alpin? har ett par på gång till bra pris men läst både ris och ros om dom.

Mvh Johan
Användarvisningsbild
av wendtan
Ja, de är väldigt trevliga måste jag säga. De är tysta och är snart inne på sin 3:e säsong vilket borde bli den sista. De är mjuka och behagliga att åka runt på. Greppet på snö är de bästa jag varit med om på ett par friktionsdäck. På blank is är de skapliga, overall är de de absolut bästa friktionsdäcken jag kört på.
Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]

Jag får ingen träff på detta &oum[…]

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]