NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MP
tjenna på er har en v70 n -02 men tänkte köpa en beg :) v50 -08 (tjänstebil)eftersom jag inte behöver en sån stor bil längre för å nakdelar förrutom storlek å lastförmåga ?
av Ragnarpe
V70n är en av alla Volvos kombimodeller som jag inte har ägt, men dock provkört och lånat ibland. Därför kan jag inte lämna nåt långtidstest, men det finns säkert andra som kan.

Men nu när den modellen går i graven så tycker jag att det är dags för en liten gråtstund för trots allt känns det som den här modelen är slutet på Volvos självständighet. Nu jämför jag med min V50 som i och för sig har mycket av Volvokänslan, stolar, delar av inredning, baklucka m.m., men tyvärr har den mycket av Ford, ja alldeles för mycket Ford.

MP: Jag tror inte att du kommer att bli besviken i första taget, men jag tror heller inte att du säger "Wow" jämfört med din gamla bil.
av MP
iofs så har inte ford haft mycket att säga till om i nya v70n men känner ändå att den bilen e för stor så det lutar klart åt en v50 men kommer rätt bil till rätt pris så vet man aldrig :lol: men tror ändå att en v50 kan räcka till får då bli en 2.4 i med automat :P

här sitter det

Du har väl sökt hjälp igen på[…]

Nja, riktigt så enkelt är det inte. Ja[…]

Fungerar det med vaccumslang?