- mån 03 feb 2020, 21:55
Hej,
Sitter i en lite tråkig sits med min v50. Den har börjat falsklarma och jag kan med mitt eget diagnosverktyg inte läsa ut vilken sensor det är som har löst ut.
Jag har två alternativ som jag funderar över.
Går det att koppla bort sirenen genom att ta bort larmmodulen? Jag har sett att den ska sitta under fläktgallret(?) på pasagerarsidan.
/addam
Sitter i en lite tråkig sits med min v50. Den har börjat falsklarma och jag kan med mitt eget diagnosverktyg inte läsa ut vilken sensor det är som har löst ut.
Jag har två alternativ som jag funderar över.
- Att få det utläst av någon vänlig själ från detta forum som kanske sitter på en VIDA installation. Har ingen koll på om det är något som folk sitter inne på i göteborgsområdet? Sedan byta sensorn som bråkar.
- Koppla ur larmet helt och hållet. Jag har inget behov av larmet egentligen utan vill bara inte att det ska larma. Jag har inga problem att leva med att det står att det måste ha service eller liknande i displayen.
Går det att koppla bort sirenen genom att ta bort larmmodulen? Jag har sett att den ska sitta under fläktgallret(?) på pasagerarsidan.
/addam
- By StefanNkpg