NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av _lucifer_
Sportratt är ju ett måste.. den är grymt skön.

Absolut inte taklucka... för det första ger dom upp efter nått år och för det andra så (om du har av glas) får du leva hela vinterhalvåret med kondensvatten som droppar i nacken... inge skönt alls ;) Plus att dom har en tendens att börja läka vatten.

Premium eller High Performence stereon är också ett måste... om inte annat om du vill få sålt bilen om ett par år.
Användarvisningsbild
av OlaA
Sorry phyxius det var fel av mig tonade rutor ingick ej. Men jag prutade till mig det. Det fanns tre nyanser att välja på och jag tog den som hette "lelax". Jag valde även bort rails då de var silvriga till summum paketet och min bil ska vara svart, tror det kan bli snyggt! har inte sett en v50 utan rails än.
av Patcy
Jag ville också ha tonade rutor på bilen jag beställde men fick svaret att det inte gick att få på v50. De hade tänkt montera solfilm för samma pris som tonade rutor därför avstod jag från det. Tyckte det lät sjukt dyrt, istället ska jag beställa solarplex...
Användarvisningsbild
av Phyxius
Patcy skrev:Jag ville också ha tonade rutor på bilen jag beställde men fick svaret att det inte gick att få på v50. De hade tänkt montera solfilm för samma pris som tonade rutor därför avstod jag från det. Tyckte det lät sjukt dyrt, istället ska jag beställa solarplex...
Hur mycket skulle dom ha för tonade rutor? Jag kommer att lämna in min bil till ett proffs när jag fått den levererad. Solarplexius har jag provat tidigare och jag gillar inte riktigt den "spegeleffekt" man får mellan glasruta och plexirutan. Men dom fyller absolut sitt syfte och man kan plocka bort dom på vintern när man inte behöver dom.
av Patcy
Tonade rutor kunde dom ju inte erbjuda på v50 men solfilmen skulle kostat 3000.
Jag känner för att testa solarplexius just för att jag kan ta bort dom på vintern. Men är lite orolig för att det ska låta, vad tyckte du om det?
Användarvisningsbild
av Phyxius
Patcy skrev:Tonade rutor kunde dom ju inte erbjuda på v50 men solfilmen skulle kostat 3000.
Jag känner för att testa solarplexius just för att jag kan ta bort dom på vintern. Men är lite orolig för att det ska låta, vad tyckte du om det?
Jag hade dom på en BMW visserligen men passformen var så bra att jag inte behövde använda dom där listerna som följer för att sätta fast dom. Dom satt som berget och lät inte ett dugg så jag var supernöjd. Har dock hört andra som haft lite åsikter kring att dom skallrar och låter men som sagt, jag var nöjd.
av dali
Jag har Solarplexius på en V50 (tre bakersta rutorna, ej dörrar) och är mycket nöjd, inget skaller och enkel installation.
Trasig Renault Scenic

Otroligt inspirerande och intressant läsning.[…]

här sitter det

Du har väl sökt hjälp igen på[…]

Nja, riktigt så enkelt är det inte. Ja[…]