NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Sargaj-vol-T5-06 skrev:hejsann!

Var tittar man i bilen för att veta exakt vad den utrustat med?

tack på för hand
Lite underlig fråga tycker jag.
Finns det knappar vid fönstren har den elhissar, hörs det musik så har den stereo, Ser du info om bränsleförbr. etc så har den färddator. Etc. etc.
Vad menar du? Är det nån speciell utrustning du undrar om du har? Bättre att du beskriver VAD du letar efter så kan vi säkert hjälpa dig
Användarvisningsbild
av hozz
Finns det knappar vid fönstren har den elhissar, hörs det musik så har den stereo, Ser du info om bränsleförbr. etc så har den färddator. Etc. etc.

:lol:
av Doby
Volvohandlarna kan printa ut en lista om de har regnr.
av Sargaj-vol-T5-06
´hej igen!

Det är så att bilen är inporterade från tyskland och varken instruktionsbok eller något annat papper är med bilen,före ägaren sade inte så mycket om bilensutrustning ,här i volvoforumet har jag fått en del veteskap om sådana bilar, tack vare er alla så börjar jag lära känna min bil.

fortfarande vet ej om vad den har för elektronik och motorstyrka,
kanske oxå bror på min okunnigheter! tyvvär ,hoppas på lite hjälp.

har kollat runt i bilen både inne och ute efter lite texter om utrustningen ,men hittar inget.

Kanske brukar det inte stå om bilens uppbygnadsdelar.

i reg beviset står inte så himla mycket så därför önskar man veta mer ,häromkvällen läste jag om att man kan fälla in backspeglarna ,och det går på min bil oxå ,,detta var intresant...viste inte ett smak om detta.

mmm

tack på för hand..
av dali
Motorstyrkan står på regbeviset (i kW, gångra med 1.36 för att få hk). Annars så har 2.4 140 hk, 2.4i 170 hk, T5 220 hk (230 fr o m modellår 2008).

På BMW så kan det finnas en lapp under passagerarstolen med utrustningen, tror dock inte att Volvo gör så. Det kan sitta en klisterlapp på insidan av passagerardörren (vid gångjärnet), på min står det exempelvis KINETIC.
Användarvisningsbild
av _lucifer_
Inte alls nån dum fråga...

Har läst en sån lista från Volvo, fast till en V70. Kan ju säga att den inte alls är världens lättaste att förstå sig på.
Allt som den har finns med, och då menar jag allt. Tom. det den hade kunnat ha men inte har ;)
Laddbox

Hejsan Jag funderar på en ny Volvo hybrid oc[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]

Hej, bör jag oroa mig för rosten p&ari[…]

Kikade idag vidare på min högra bakd&ou[…]