NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av DanneF
är det någon som vet vad en ny bräda kan tänkas kosta ca?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
DanneF skrev:är det någon som vet vad en ny bräda kan tänkas kosta ca?
Vet inte vad själva brädan kostar. Men skulle gissa allting går lös på runt 40 000kr......
av DanneF
XC90_Executive skrev:
DanneF skrev:är det någon som vet vad en ny bräda kan tänkas kosta ca?
Vet inte vad själva brädan kostar. Men skulle gissa allting går lös på runt 40 000kr......
40 lök, jovisst om man handlar på volvo ja, men därimot så kan man ju gå till sveriges största volvodemontering (JB) och köpa pryttlarna, Prisex: Bildskärm 1500kr, DVD 1250kr, fjärr462kr, rattfjärr 200kr.

det är just därför jag fundrar på RTI för att om det går att sätta in begagnade produkter som ovan så är det tillomed prisvärt :D
Användarvisningsbild
av eslund
Delarna hittar du nog på JB´s.. Däremot har dom inte kablage.. Frågade dom i ett annat fall, men dom plockar aldrig det..
Så om det inte redan är draget, så blir det inte billigt att köpa det hos volvo..

Är det draget (RTI prep) så går det ju att plocka i..
av DanneF
eslund skrev:Delarna hittar du nog på JB´s.. Däremot har dom inte kablage.. Frågade dom i ett annat fall, men dom plockar aldrig det..
Så om det inte redan är draget, så blir det inte billigt att köpa det hos volvo..

Är det draget (RTI prep) så går det ju att plocka i..
ah okej, aja det är ju inte så svårt o få tag i, ska kolla i bilarna på "plockgården" om nån har RTI så kanske man kan plocka lite billiga kablar där :)

ingen som har någon exakt lista på va man behöver för kablar eller vad man behöver modifiera?
Användarvisningsbild
av eslund
Lättast för att få ett någorlunda hum om det är nog att titta på elschemat.. Men, inte för att låta pessimistisk, så är det nog inte bara att plocka lite kablar.. Stammarna går under mycket (all) inredning, så du får nog tömma allt innehåll i bilen innan du börjar..
Laddbox

Hejsan Jag funderar på en ny Volvo hybrid oc[…]

XC40 Reacharge Twin motor

Hej på er , ville bara dela med mig en del t[…]

Hej, bör jag oroa mig för rosten p&ari[…]

Kikade idag vidare på min högra bakd&ou[…]