NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Azept
Jag fick upp detta meddelande häromdagen: Anti-sladd serv. erfordras + att mina vindrutetorkare går på max, till och från.
Kan inte stänga av torkarna och inga funktioner på varken höger eller vänsterspak fungerar (Hel/halvljus, blinkers, osv.)
Som sagt det är bara ibland som torkarna drar igång och lever sitt eget liv, när dom inte gör det fungerar allt som det ska och jag märker ingen skillnad körmässigt på bilen.
Någon som vet vad detta kan bero på? Har försökt "googla" runt lite för att hitta svar men kan inte hitta någon som har/har haft samma problem.

Jätte tacksam för svar!
MVH
Kag fick det medelandet med här om dagen i samband med "el-system service snarast" och röd triangel. Senare varnade för antispinn-ur fuktion med. Fick senare att bilen totaldog (se min tråd). Du kanske har något spännings fel på batteriet? Kolla med din verkstad eller wn vän som kan felsöka elsystem. Med största sannolikhet är det inte fel på servo utan något att. Fick hör det att bilen stänger av funktioner en efter en vid elfel/dåligt batteri typ så. Därför varande min bil för det när set var generator och batteri sönder (dog pga generatorn överladdade det)
Användarvisningsbild
av Dede
Finns väl en rattlägesgivare som sitter sammankopplade med spakar e.t.c.
Kanske kan vara den som spökar och stör resten av reglagen runt ratten.
Den stora annons-tråden

Har man en gammal SAAB kan man nu köpa knappe[…]

Värme Cirkulation

Prova att varva ur motorn lite mer än vanligt[…]

Återkommande värmeproblem

.. Vad kan "knäcka" motorvär[…]

Bromsrör höger fram

Då låter det som allting är r&aum[…]