NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 220hp
Nu tror jag att jag vet var felet är. Det är glapp i terminalerna i CEM. Pillar man lite försiktigt på kablarna där så funkar allt. Problemet är att få det att bestå. Jag har rengjort alla stift försiktigt. Kollat ( försiktigt) med en nål så inget stift backar i anslutningen. Smörjt med elkontaktfett från Volvo. Alla felmeddelande försvinner så fint men kör man lite så kommer de och går. Allt ifrån C-lås till varning för för lite bromsvätska till att höger halvljus blinkar/slocknar. Mån som har ett grymt bra tips hur man får ”kontakt” hela tiden?
av 220hp
Tror jag vet vad felet är. Glappkontakt i CEM. Pillar man på kablarna där så funkar allt. Problemet är att få det att bestå. Har kollat alla kablar så ingen backar i kontaktstycket. Har även rengjort alla stift i CEM. Hade på Volvos elkontaktfett på samtliga kontakter i CEM. Sitter två anslutningar undertill som jag tror är största boven. Svart-gul kabel i position F22 om jag inte minns fel. Men det är nog inte hela sanningen. Igår när jag slog på helljuset så tändes varning för låg bromsvätska och lampfel h halvljus. Efter lite av o på med helljuset så försvann problemet igen. Riktigt spännande/ irriterande. Nån som har nåt grymt tips på hur man får kontakteringen att funka hela tiden? Precis som om stiften är ”slappa” och inte gör kontakt hela tiden.
Trasig pump? Rapsolja?

>""Byt den och kör 1-2 diskmaski[…]

V60 2018 CC Halvljus

:-) :-D Vad blev de för lampor sen?

Xenon D3S

Jag har haft dessa i min V60 i 4 år nu, ja[…]

Värme Cirkulation

Värmen i min bil har faktiskt inte varit rikt[…]