NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Appel
Kelvin skrev:
Appel skrev:
LJN skrev:-Dessa "Silverrails", är det lackade plast- eller aluminiumrails?
Dom är i aluminium!
Är dom verkligen i aluminium? såg en V-50 Summon 2008 på bilia och det såg ut att vara lackade, precis likandant på min 307 SW. Kanske lackad aluminium?
Det står aluminium med kåpor i plast. Dom svarta väger 6kg, medan dom "blanka" endast väger 4,2! Jo jag tror att dom är i aluminium och om jag knackar på mina så "känns" det så också!
http://vccs.volvocars.se/accessories/ca ... 251805.htm
av Kelvin
Appel skrev:
Kelvin skrev:
Appel skrev: Dom är i aluminium!
Är dom verkligen i aluminium? såg en V-50 Summon 2008 på bilia och det såg ut att vara lackade, precis likandant på min 307 SW. Kanske lackad aluminium?
Det står aluminium med kåpor i plast. Dom svarta väger 6kg, medan dom "blanka" endast väger 4,2! Jo jag tror att dom är i aluminium och om jag knackar på mina så "känns" det så också!
http://vccs.volvocars.se/accessories/ca ... 251805.htm
Ok, men varför har de då lackat med silver?, mycket snyggare om det var "rå" aluminium med klarlack.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Kelvin skrev:Ok, men varför har de då lackat med silver?, mycket snyggare om det var "rå" aluminium med klarlack.
Tror att det blir vääääldigt känsligt med rå alu + klarlack.
av Kelvin
XC90_Executive skrev:
Kelvin skrev:Ok, men varför har de då lackat med silver?, mycket snyggare om det var "rå" aluminium med klarlack.
Har inte Audi det?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Kelvin skrev:
XC90_Executive skrev:
Har inte Audi det?
Tror inte det. Deras "borstade-aluspeglar" är iallafall plast....

Hej! Efter att pluggat in bilen i en felkodsl&au[…]

Det här smakar illa, eller gör det ver[…]

Två veckor är ju ingen big deal.