NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nugus
Tjipp. Min bil är en 2011 S40N D4 D5204T Momentum.
Jag letar "nya" vinterhjul och blir inte klok på navcentrum diameter på dessa.
På biluppgifter.se när jag slår på min bil står det 6,5Jx16x52,5, killen som jag tänkte köpa däck och fälg av är helt säker på att hans 16" fälgar med ett 63.4 centrum passar utan centrumringar, alltså bara är att bulta på.
Kan det stämma? Tilläggas ska att på sommaren kör jag med 19" Volvofälgar och dessa kräver centrumringar.
Jag vill bli av med mina hemska plåtisar och uppskattar all hjälp.
Användarvisningsbild
av Nugus
StefanN skrev:
Nugus skrev: Tilläggas ska att på sommaren kör jag med 19" Volvofälgar och dessa kräver centrumringar.
Vad för hjul har du på sommaren? Inga orginal antar jag om du behöver centrumringar.

Nej knappast original, jag har faktiskt inte mycket info eller ens ett namn på dom. Men volvologgan sitter i navet.
av Lövet
Låt mig misstänka att dina sommarfälgar är replikor (centrumkåpan räknas inte, kolla bakom fälgarnas ekrar för att se om de är äkta). Dessa brukar ha 65,1 i navdiameter för att även passa äldre Volvobilar. Navring behövs då för att komma ner din 63,4 som din bil mycket riktigt har.
Användarvisningsbild
av Nugus
Lövet skrev:Låt mig misstänka att dina sommarfälgar är replikor (centrumkåpan räknas inte, kolla bakom fälgarnas ekrar för att se om de är äkta). Dessa brukar ha 65,1 i navdiameter för att även passa äldre Volvobilar. Navring behövs då för att komma ner din 63,4 som din bil mycket riktigt har.
Det är mycket möjligt, dom ligger och vilar på ett däckhotell så jag får kolla det när vintern är över.
Här är den enda bilden jag har där dom syns lite halvt hyggligt iaf, de är väldigt kantstötta på den sidan. Bilen gick som företagsbil i flera år.
Bild
Användarvisningsbild
av grillchips
Ser ut som Mirzam-kopior.

Vet att det är en del bilder som är phot[…]

Testa, ha på den automatiska bromsen (den gr[…]

Har stött på det på annat fordon […]

Löste sig med kardanen och jag har byggt mig […]