NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Förardörrens knappsats dör ibland på vår 06:a (med begbilgaranti). Den vaknar om vi går ur bilen och fjärrlåser och öppnar igen. Handhavande? Övriga elektronikrelaterade enstaka krångel, som hänt, är fartkontrollen på ratten som var helt död och gick igång efter nästa motorstart. Utetempvisningen visade 4 grC vid 19 grader ute och värmen gick, OK efter omstart av motorn.
Har någon upplevt samma mysterier? Är det en given garantifråga?
av Frigge
Skule tro att du har kontaktproblem i kontaktstycket i A-stolpen vä fram dörr. Låter som ett Garantifel men det kan ju inte jag avgöra.
Kontakta företaget du köpt bilen av så snart som möjligt
av Takayama
Frigge skrev:Skule tro att du har kontaktproblem i kontaktstycket i A-stolpen vä fram dörr. Låter som ett Garantifel men det kan ju inte jag avgöra.
Tack för tipset. Skall pröva att öppna och stänga förardörren när det händer igen. Skall också ta upp det i garantin.
Användarvisningsbild
av Micke_d
Takayama skrev:
Frigge skrev:Skule tro att du har kontaktproblem i kontaktstycket i A-stolpen vä fram dörr. Låter som ett Garantifel men det kan ju inte jag avgöra.
Tack för tipset. Skall pröva att öppna och stänga förardörren när det händer igen. Skall också ta upp det i garantin.
finns utbyte av delar av kabel-mattan, både i dörren och på bilsidan ... tidigare så bytte man stiften i kontackterna ( tog bara en 4h timmar eller så :-( nu kommer det ett nytt kabelstycke med kontackter som man löder dit ...

Hej! Efter att pluggat in bilen i en felkodsl&au[…]

Det här smakar illa, eller gör det ver[…]

Två veckor är ju ingen big deal.