NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av plamek
Jag ser att på nya V50 så står det:
Förstärkare på 5x130w och Dynaudio-högtalare.
På min 2007 så står det:
Förstärkare 4x70 och 1x25 för mittkanal, och Premium Sound högtalare.

Av priset att döma så borde ljudet vara mycket bättre på 2008 års modell. Priset har dubblats från 11000 till nästan 20000 nu för Premium Sound.
av dali
De som lyssnat på Premium i nya S80/V70 (också Dynaudio) har blivit besvikna. Det är mao inte säkert att högre pris = bättre ljud.
Användarvisningsbild
av Appel
plamek skrev:Av priset att döma så borde ljudet vara mycket bättre på 2008 års modell. Priset har dubblats från 11000 till nästan 20000 nu för Premium Sound.
Jag hade Premium Sound i min V50 -04 så det kändes naturligt att välja till det igen på min -08, men jag kan inte påstå att det är 10.000:- bättre än den gamla. Möjligtvis något klarare ljud, kanske aningens mer tryck i basen...

Dock tycker jag att det är värt merkostnad för att slippa bas-stereon, den gör ingen glad, såvida man inte endast lyssnar på P1 på söndagar... High Performance är kanske ett vettigare val, men jag ångrar inte mig inte, det är stor skillnad på High Performance och Premium Sound.
Framvagnsinställning själv

2-filiga vägar är bomberade dvs de lutar[…]

Fukt i ena strålkastaren

Sök på "fukt strålkastare&qu[…]

Hög framvagn biltema

Ska jag vara ärlig så bytte jag dä[…]

På mitt jobb har vi ett tiotal Mercedes Sp[…]