- fre 05 maj 2017, 23:27
dieselputte skrev:Nej så snålt går den inte. Jag har legat mätt vid pump mellan 0.63 och 0.67. Men det är fortfarande kallt här i Umeå. Dieselvärmaren startar alltid varje gång jag startar bilen. Så jag kommer bara cirkus 65mil innan reserven börjar lysa :lol: Får se hur den går i sommar, har ganska kuperad väg med mycket sakta ner och accelerera upp... Så det är inte en optimal bränslerutt!andreasw skrev:Nu har jag kört flera hundra mil. Regenererar varannan tank! Skönt att problemet är löst!Varannan tank är ju utmärkt ! Det borde ju bli uppemot 170-200 mil mellan? Tycker jag understryker faktum att Volvos intervall för byte är för kort. Undrar hur många som bytt i onödan vid 12K ? Du kommer nog kunna köra många tusen mil innan detta behöver bytas ut.
Jag ligger på runt 65-68 mil mellan varje med fnv 90% landsvägskörning. Då sitter mitt originalfilter fortfarande kvar och bilen har gått runt 14700 mil. Mitt snitt ligger nu enl färddator på 0.51 (mycket 80 landsvägar) och vid tankning exakt 0.52 mätt mot trippmätaren. (Fortfarande vintersulorna på pga jobb i Härjedalen fnv, men nästa helg byts det till sommarsulor)
Mitt 850 Projekt: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=289555
- By herber3