NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hygren
Går det uppgradera från snikstereon själv? Man behöver byta ganska mycket grejer vad jag förstår...
Användarvisningsbild
av _lucifer_
Pratade med en verkare på Volvo i Luleå.. Han påstod att det är inga problem alls att byta stereo, om man vill ha en "vanlig" bilstereo. En liten nackdel dock är väl att man tappar funktionen för rattfjärren.

Skall man däremot uppgradera till Volvo-orginal sä är det lite annorlunda. För det första kostar det flera miljarrrder och för det andra så måste man para ihop den med bilens mjukvara.... alltså in med dator och tjafs. Inget man gör hemma med en träpinne och fällkniv direkt. :wink:
Användarvisningsbild
av elmuppo
_lucifer_ skrev:Pratade med en verkare på Volvo i Luleå.. Han påstod att det är inga problem alls att byta stereo, om man vill ha en "vanlig" bilstereo. En liten nackdel dock är väl att man tappar funktionen för rattfjärren.

Skall man däremot uppgradera till Volvo-orginal sä är det lite annorlunda. För det första kostar det flera miljarrrder och för det andra så måste man para ihop den med bilens mjukvara.... alltså in med dator och tjafs. Inget man gör hemma med en träpinne och fällkniv direkt. :wink:
Det där gäller nog inte C30/S40/V50 då det inte finns plats
att sätta stereon på...

Stämmer säkert på andra Volvo modeller dock. Typ gamla V70, S80 och S60.
Användarvisningsbild
av _lucifer_
Eftersom det är en S40n jag har så gissar jag att det det visst får platts om man får tag i någon typ av front-panel-aktig-grej.

Men jag är ju inte helt 100 på det eftersom jag inte kollat ordentligt. Frågade inte heller om det fanns att få tag på någon konverteringspanel... så det kan mycket väl stämma det du säger.

Jag litade fullt ut på vad verkaren sa. Kanske jag ska gå in dit och kräva att dom uppgraderar min gratis eller till reducerat pris då han försäkrade att det var möjligt?! :???:
av hygren
Inte intresserad av att stoppa i nå't icke-volvo. Bara veta om det går att köpa premiumdelar och installera själv
Användarvisningsbild
av _lucifer_
Det går.. men kostar en hel del. Vet inte exakta priset, men jag tror han mumlade nått om 9000,-. Men när det gäller Volvo så är jag inte förvånad om det hamnar på det dubbla när det väl är klart.

Det var därför jag var intresserad av att sätta dit nått annat än Volvo-orginal.
Hade gärna satt dit orginalgrejer om dom hade haft vettiga priser och någorlunda moderna funktioner, men det ser väl ut som om man får leva med den här lågbudgetvarianten ett tag.
Användarvisningsbild
av _lucifer_
Vore ändå rätt smutt om man kunde uppgradera stärkaren till nått bättre än 25w eller vad den nu ligger på?!

Som det ser ut på monteringsanvisningarna så verkar ju allt vara i separata delar... eller har jag fel?

Byt Batteri !

Håller med om 21" 7-Open Spoke Matt Te[…]

Troligen en 2013 XC70, som hör hemma här[…]

Det är även nytt grönt packning p&a[…]