NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Riddleo
Tänkte kolla av om någon har någon idé vad fasen min Volvo V50 från 04 håller på med.

Helt plötsligt har både radio och CD i bilen börjat krångla, radion söker varje 10-20 sek efter radiostationen som jag lyssnar på för att "hitta den igen". Lyssnar man på en CD så rullar låten i ~30 sek innan den börjar om igen, spelar ingen roll vilket låt (Skivan är inte repig).

Något speciellt som hänt för att det skall börja krångla? Möjligtvis att det gått från -2 till -12 där jag bor, men det kan väl inte påverka? Radion/CD beter sig konstigt när bilen är nystartad likväl som man kört den i 1h.

Får se om någon här har haft samma problem och vet vad det är eller om närmaste volvohandlare ska få felsöka problemet.
av Riddleo
Uppdatering efter ett par dagar.

Ringde volvohandlaren som aldrig hade hört talas om problemet, tipsade dock om att koppla loss batteriet i ~30 min och låta systemet ställa om sig själv. Testade och problemet kom tillbaka efter några minuter, testade då som Volvoforever att vrida lite själv och manuellt ställa in kanaler. Nu har det gått 2 dagar och det fungerarat efter det. Värt att notera att temperaturen återigen ligger runt nollan och uppåt.

Känns konstigt men det verkar vara vädret som ställde till det, håller tummarna att problemet inte återkommer. Lät dyrt att fixa enligt handlarn.

För din årsmodell säger använ[…]

Urkopplad kabel/rör?

Diesel? Är slangen är hård plast[…]

Haha, ja uppenbarligen men frågan är […]

Köpa begagnad XC40 fr 2024

Hej allihopa! Jag önskar lite inputs. Jag […]