NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

På Bilprovningen påtalades det att bilens högra strålkastare pekade för mycket neråt och behövdes justeras.
På verkstaden upptäcker de att själva lampfästet som håller upp lampan har spruckit då den är i plast, jag får också veta att ca 50% av alla s40 har detta fel och att det troligen är dålig kvalité från början.
Verkstaden berättade att man kan prova limma plasten och kolla om det blev rätt höjd, demontera, prova igen osv, vilket är tidskrävande.
Alternativt köpa hela lamphuset nytt.
Jag har googlat en massa men inte hittat något om min bilmodell.
Är det någon som vet om man kan få tag i passande lamphus där dessa fästen inte är av plast? Känns ju tråkigt att betala 2000 kr för nåt som kommer gå sönder på samma sätt igen :-(O) Alternativt om det endast går att byta fästet?
Du kanske skulle lägga din fråga i S40-avdelningen. Här läser många Volvoägare rent allmänt, men också Audi och BMW-ägare och då riskerar din i och för sig viktiga fråga att trängas undan bland "en massa andra ovidkommande" frågor. I S40-avdelningen har du massor av andra S40-ägare som kanske känner igen ditt problem. I alla fall är chansen större för det.
50% låter otroligt högt, det ställer jag mig väldigt skeptisk till. Däremot har jag läst om fenomenet förr.
2000 är väl rätt hyggligt ändå, trist utgift förstås men jag väljer att vara optimistisk och säga att det lär dröja innan även den pajar, om ens överhuvudtaget i din ägo.
grillchips skrev:50% låter otroligt högt, det ställer jag mig väldigt skeptisk till. Däremot har jag läst om fenomenet förr.
2000 är väl rätt hyggligt ändå, trist utgift förstås men jag väljer att vara optimistisk och säga att det lär dröja innan även den pajar, om ens överhuvudtaget i din ägo.

50 % tyckte jag lät lite väl högt med, jag hoppas du har rätt gällande det andra med :)
Flexifuel08 skrev:Jo jag tänkte också det vore bäst men jag såg att det var årsmodeller 96-04 och det är ju inte heller riktigt rätt :)
Då läste du nog lite för fort, finns en avdelning för din årsmodell också! :wink:
Volvo V70 08 2.4d slö

Hej Jag forstätter i denna tråd då[…]

Oljestickan har aldrig åkt upp och det ä[…]

Min bil var inne på verkstad för ca 2[…]

3G släcks

Ja, fick den med idag. Blir bra till servicen som […]