NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av baos
Hallå gott folk!

Det är så att jag köpt en ny bil (volvo s40n) med premium ljudpaketet och har tänkt att installera Aux på något sätt. Till min upptäckt verkar detta inte vara särskilt lätt.... Vill kunna koppla in tex min telefon/mp3 som ljudspelare men de enda vettiga alternativen verkar vara FM modulator.

Så nu till frågan, vilken FM modulator skall man ha? och hur kopplar man in dessa? finns andra alternativ?

Tack på förhand! :D :roll:
Hej du ska köpa Volvo AUX adapter via Wired FM Modulator AVFM-MOD01 with Volvo aerial adapters. Lätt att montera direkt på antennen bakom radion och vattenfallspanelen. Ström från cigarettuttaget och extra knappen sätter du sidan om DTSC switches. Tar ca 1 timme och du har ett fantastiskt bra ljud. Sen köpte jag också en 3,5 mm kontakt med USB-uttag och monterade i mittkonsolen under armstödet. snyggt och elegant blev det, och inte minst superbra mottagning från iphonen via hörlursuttaget

Är det den nyare motorn med 5 st tändspo[…]

Är inte skadade kabelstammar i motorrummet r[…]

Om du har tillgång till Vida så kan du[…]

Det kan ju vara läge att hälsa på […]