NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har nu varit ut och känt på båda framhjulen. Jag märker inget glapp eller missljud när kag snurrar dem. Kan det ändå vara hjullagret?
Har ju bokat in mig på hjullagerbyta på verkstan imorrn. Skulle ju vara drygt om det är samma oväsen efter....
Annars så tycker jag det stämmer så bra på andras beskrivningar. Det år så tydligt att ljudet bara kommer när jag svänger åt vänster. Eller rakt fram. Och det är riktigt dovt. Det var lika med vinterdäcken också
Det är hjullagret, jag hade inte tillstymmelse till glapp i mitt vänstra hjul trots att det lät som fan på slutet innan det byttes. Det är ditt högra lager de bör byta. Min var tvärtom, blev tyst när jag svängde till vänster.

Håller på att ta isär det gamla original lagret och blev förvånad över att den stryrring som fördelar kulorna symmetriskt är gjord i plast, inte mässing som brukar vara vanligt i kullager. Tycker plasten borde smälta långt tidigare är mässing, men det kanske är en säkerhetshistoria för att lagret inte skall tjuvnypa ?
Nu är lagret bytt och jävlar vilken skillnad. Jag hade glömt hur kul det kunde vara att köra bil..
Dock så märkte jag på hemvägen att det är ett mer skrapliknande ljud nu när jag svänger vänster. Det kan ju ha "dolts" av tidigare dånande, men jag tror att det är nytt. Är det också lagret? Det kommer bara vid vänstersväng.
Tänkte jag skulle höra av mig redan imorrn och berätta för meken iaf. Har två års garanti på reservdelarna så borde inte vara någon fara. Bara onödigt jobbigt...

Det är en kopplingsbox för kablarna (2 s[…]

B230fk saknar kraft

Kan du inte justera upp trycket mer är ju fr&[…]

Och slutligen samma sak men med låsknoppen n[…]

Saknar Android Auto

Hej, nybliven Volvoägare (V60 Crosscountry […]