- sön 29 maj 2016, 10:26
Jag kör så gott som enbart etanol.. Just nu funkar det sådär då högtrycksbränslepumpen pajat och ger fel tryck... Så bilen misständer. Men det är inte bränslets fel.. (dock märks det mer när jag kör på E85.) Bilen ska in på verkstan på onsdag, så joppas det fixas då.
Jag har kört typ året om på E85 nu med vår T4F.
Har tidigare haft en V50 1.8f 2006 och den fick faktiskt lite problem med starterna under kallaste vintermånaderna då det var många minusgrader. Så på den tankade jag bensin mellan dec-feb. Verkar som att de flesta flexifuel-bilarna inte har dom problemen, men dom finns/har funnits. Tror det var dom tidigare modellerna samt ev. att bensininblandningen i e85 i Stockholmsområdet var lägre då jag hade den. Nu har dom 25% bensin i vinterblandningen även i Stockholm och söderöver. (tidigare var det bara norröver dom hade det om jag förstått rätt?)
Jag har kört typ året om på E85 nu med vår T4F.
Har tidigare haft en V50 1.8f 2006 och den fick faktiskt lite problem med starterna under kallaste vintermånaderna då det var många minusgrader. Så på den tankade jag bensin mellan dec-feb. Verkar som att de flesta flexifuel-bilarna inte har dom problemen, men dom finns/har funnits. Tror det var dom tidigare modellerna samt ev. att bensininblandningen i e85 i Stockholmsområdet var lägre då jag hade den. Nu har dom 25% bensin i vinterblandningen även i Stockholm och söderöver. (tidigare var det bara norröver dom hade det om jag förstått rätt?)
Polestar 2 Dual Motor MY24
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13
Hyundai Ioniq electric 2018
Såld: Polestar 2 Dual Motor MY21
Såld: V60 T4F Summum MY12
Såld: V60 D5 TE Summum MY16
Såld: V70 D3 DE MY13