- fre 13 maj 2016, 20:59
#1076012
Nyss besiktigat min bil.
Domen blev godkänt.
Bra att veta: Länkarrmslagring, fram, båda sidor, bakre, glapp
Enligt besiktningsmannen så gjorde han en gissning på att jag skulle klara mig under året och sen eventuellt behöva byta.
Men man vet ju aldrig är ju många faktorer som spelar in :) slitage, hur hårt man kör osv..
Detta glapp var en komfortgrej och inget som tydligen skulle röra säkerheten.
Fråga, Byta hela länkarmarna eller endast bussningarna? Hade tänkt göra detta själv och eventuellt med en kompis eftersom det
bör vara relativt enkelt? Jag har haynesboken. Är det något man ska tänka på? tips osv?
I boken står att byte av pivåbussningar får endast göras av volvoverkstad eller annan specialist
Hydraulisk press och lämpliga distanser, en inställningmätare för att placera bussningarna korrekt i armen.
eller
Lämna in på endera volvoverkstad eller någon annan verkstad t.ex mekonomen eller dylikt?
Min plånbok är ju inte speciellt stor så det mest ekonomiska vore bäst för mig.
Domen blev godkänt.
Bra att veta: Länkarrmslagring, fram, båda sidor, bakre, glapp
Enligt besiktningsmannen så gjorde han en gissning på att jag skulle klara mig under året och sen eventuellt behöva byta.
Men man vet ju aldrig är ju många faktorer som spelar in :) slitage, hur hårt man kör osv..
Detta glapp var en komfortgrej och inget som tydligen skulle röra säkerheten.
Fråga, Byta hela länkarmarna eller endast bussningarna? Hade tänkt göra detta själv och eventuellt med en kompis eftersom det
bör vara relativt enkelt? Jag har haynesboken. Är det något man ska tänka på? tips osv?
I boken står att byte av pivåbussningar får endast göras av volvoverkstad eller annan specialist
Hydraulisk press och lämpliga distanser, en inställningmätare för att placera bussningarna korrekt i armen.
eller
Lämna in på endera volvoverkstad eller någon annan verkstad t.ex mekonomen eller dylikt?
Min plånbok är ju inte speciellt stor så det mest ekonomiska vore bäst för mig.
Volvo S40N 1.8 -06