NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hola!

Satte på sommardäcken för några veckor sedan och testade då att dra på lite för att känna på bilen. Accelererade upp den i ca 180 km/h men efter det så började bilen att strypa sig själv tills den kom ned runt 120 km/h. Direkt efter det så gick det inte att accelerera upp den mer. Kom av motorvägen och in på mindre vägar och testade accelerera från stillastående till ca 100 km/h vilket gick bra, men det kändes ändå som att bilen inte kunde ge allt. Åkte tillbaka till motorvägen och kom upp i ca 160 km/h och då hände det igen. Det gick helt enkelt inte att komma upp i högre fart.

Någon som vet vad som är fel när bilen beter sig så här?
Senast redigerad av 2 combato, redigerad totalt 0 gång.
kvillebäck skrev:Låter som en slang som drar ihop sig någonstans. Kan det sitta något och stoppa luften mellan filter och turbo?
Kanske... Jag har inte vetat vad jag skall leta efter men jag skall ta mig en titt på hur det ser ut. Testade tidigare idag och försökte kolla hur mycket jag kommer upp i och bilen maxar i 175 km/h.
Det kan inte ha något med ABS kransar, antispinn eller något likn. ? Funderade lite på om det är så att datorn i bilen tycker att det går ojämnt och på så sätt automatiskt bromsar ned bilen? Vet nämligen att jag fick konstiga problem med en V70 jag hade för ett tag sedan med bla farthållare och stabilitet i bilen och det visade sig vara ABS kransarna som var dåliga. Men det kanske är långsökt...
combato skrev:
kvillebäck skrev:Låter som en slang som drar ihop sig någonstans. Kan det sitta något och stoppa luften mellan filter och turbo?
Kanske... Jag har inte vetat vad jag skall leta efter men jag skall ta mig en titt på hur det ser ut. Testade tidigare idag och försökte kolla hur mycket jag kommer upp i och bilen maxar i 175 km/h.
Det kan inte ha något med ABS kransar, antispinn eller något likn. ? Funderade lite på om det är så att datorn i bilen tycker att det går ojämnt och på så sätt automatiskt bromsar ned bilen? Vet nämligen att jag fick konstiga problem med en V70 jag hade för ett tag sedan med bla farthållare och stabilitet i bilen och det visade sig vara ABS kransarna som var dåliga. Men det kanske är långsökt...
Tror också på slang som dragit ihop sig, vet att jag läst om det i något forum.

ABS krans finns inte på V50, de har magnetringar i hjullagren.

Enhet #210 ska tydligen visa vä bak, pol B3&[…]

B230fk saknar kraft

Bränsletrycket ligger på nästan 3 […]

Jag som precis vägde mellan att beställa[…]

Viljan finns helt säkert, men alla som knattr[…]