NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Midnightwolf
Kan nan saga mig om dom det ar nan skillnad pa dom injectorer som kommer fran peugeot eller ford med samma motor typ under huven som V50 2.D fran 2006?
Injectorna ser lika dana ut sa vitt jag ser samt samma artikel nummer men priset skiller sig ganska mycket ford 750kr, peugeot 1000kr, volvo 1500kr och upp med ca lika manga km pa mataren.

-.Vet att volvo V50 ar en ford focus under skallet och motorn kommer fran peugeot.-

Samt nyfiken om nan sett detta innan?

// Hella

Bild
Bild
Användarvisningsbild
av Sierra94
Det ska vara samma spridare i ford och peugeot. Kolla bara att du köper en som har rätt klassning som dina andra spridare.

Det står en stor siffra uppe på plasten på spridaren. Det bör vara en 4:a eller en 5:a på den du har? Se till att den du köper har samma nummer som dem du redan har i motorn nu.

Och jag har aldrig sett en spridare som gått av på det viset!!

Var den av eller gick den av vid demonteringen?
av Midnightwolf
tack for svar :)
Det ar en 5a och den var av nar de togs ut. Det var lite fiskdamm att fa upp den nedre delen men gick ratt smidigt. Bilen var konstigt nog helt opverkad med utantag for att det lackte diesel runt injectorn inga jatte mangder sa lange man inte korde over 100km/h.

//hella
Användarvisningsbild
av Sierra94
Ok. Spridaren måste ju delvis fungerat iom att den satt ihopklämd. Men en del bränsle sökte sig uppåt istället för ut genom spetsen där den ska ut i normala fall. Du kommer nog märka att bilen kommer gå både jämnare och billigare efter bytet. Kom ihåg att köpa ny kopparbricka (tätning) innan montering.
av Midnightwolf
ja ska vi gora injector kommer idag. Hade redan kopt nya bransle ror koppar ringar och plastbiten i toppen for vi trodde det var nan av dom som orsakade lackan vi hade pa motor blocket.

Det är en kopplingsbox för kablarna (2 s[…]

B230fk saknar kraft

Kan du inte justera upp trycket mer är ju fr&[…]

Och slutligen samma sak men med låsknoppen n[…]

Saknar Android Auto

Hej, nybliven Volvoägare (V60 Crosscountry […]