NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Har nyligen blivit ägare till en V50 2,4 men fick på problem med läckage vid termostat huset samt att det inte kommer värme i kupen.
Vid yttre kontroll syns inga skador på termsthuset vid första titten så verkar det som det läcker vid givare då denna glappar.
Verkar som att motorfläkten går hela tiden, hör den alltid när jag står still eller stannar motorn.
Motor temp visar rätt men den går till arbetstemp på två minuter är det normalt?
Kollat kylar vätskan.
Tacksam för all tips, förslag.
Det är inte alla dagar man får sitta i skamvrån o erkänna att man haft fel ;)

Jag trodde innerligt att det var min givare som gjorde att mätaren i bilen gick upp snabbt som attan.. och ja det var givaren som indikerade det. Men det är inget fel på den :S "tack o lov" och det är inte fel på termostaten heller "ännu mer tack o lov"

Jag hade för lite glykol i bilen... tänkte aldrig på det, men när ja var o titta under huven så var det "lite" för lite .. haha nä behållaren var i stort sätt tom. Så inhandla lite glykol o fylla på "1.5l" gick ner.. så mest troligen så hade ja årets största luftbubbla i systemet.. men nu funkar det för mig.

Så till dig Pinkman, lokalisera läckaget och fyll på glykol, inte 100% att det är ditt fel men symtomen är den samma.

Märkligt med dubbla mikrobrytare änd&a[…]

B230fk saknar kraft

Normalt ligger väl bränsletrycket p&arin[…]

Jag som precis vägde mellan att beställa[…]

Viljan finns helt säkert, men alla som knattr[…]