NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ajohansson84
Min sambos jäkla v50 spökar.
Får felkod "bromsfel" och torkarna går igång, sen går bilen inte att starta då startspärr gått in.

Någon som känner ingen eller vet vad det kan vara för fel på biljäveln?

Tack på förhand
Dåligt batteri är väl oftast orsaken till detta larm. Har även läst om en kabelstam fram till nåt av framlyktorna som kan ligga och skava över en plåtkant. Kolla jordningar vid vänstra fjäderbensinfästningen.

I övrigt, som ny på forumet får du mitt råd att använda sökfunktionen, fyllde i bromsfel och fick följande träffar

http://www.jagrullar.se/forum/search.ph ... 21bdd70032
dieselputte skrev:Dåligt batteri är väl oftast orsaken till detta larm. Har även läst om en kabelstam fram till nåt av framlyktorna som kan ligga och skava över en plåtkant. Kolla jordningar vid vänstra fjäderbensinfästningen.

I övrigt, som ny på forumet får du mitt råd att använda sökfunktionen, fyllde i bromsfel och fick följande träffar

http://www.jagrullar.se/forum/search.ph ... 21bdd70032

Detta felet inträffade första gången i somras, så vi köpte ett nytt batteri på mekonomen för 2 månader sedan, bilen fungerade felfritt i ca 2 månader, sen kom felet igen.
Efter googlat ett tag fann jag en som hade haft samma problem och den personen hade fått åkt in och felsökt på en verkstad och de hittade massa felkoder.
De hade raderat felkoderna och bilen gick bra efter det.
Enligt den verkstaden så hade de sagt att när ett batteri blir dåligt så får datan i bilen dåligt kräm och läser av massa "fel" och när man byter batteri så kan man behöva radera felkoderna för de ligger kvar i ett minne.

Tänkte köpa en ELM327 OBD2 USB och se, men vet inte hur bra dessa obd läsare är.
Vissa hade skrivit i olika forum både bra och dåligt om den.
Elpriset

Har för en gångs skull varit en del lit[…]

Injektorer

Frågan är om man verkligen behöver[…]

Byta dörrfjäder duett 62

Har du fått dit fjädern? Hur gjorde du?