NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Finns några trådar om det, bara att söka.

Köpte min här. Finns i olika kvalitet (viktigt att kolla kommentarer från tidigare köp med mera):
http://www.aliexpress.com/item/2013-Hot ... 45144.html

När du installerar finns det lite olika dator/windows-krav beroende på Vida-version. Finns massor att läsa på nätet. Generellt tips är att lägga installationen i typ WMware/virtuell dator.
Perra_367 skrev:Finns några trådar om det, bara att söka.

Köpte min här. Finns i olika kvalitet (viktigt att kolla kommentarer från tidigare köp med mera):
http://www.aliexpress.com/item/2013-Hot ... 45144.html

När du installerar finns det lite olika dator/windows-krav beroende på Vida-version. Finns massor att läsa på nätet. Generellt tips är att lägga installationen i typ WMware/virtuell dator.

Tack för länken! funderar på att beställa. Jag sitter dessvärre på en Mac, har läste i något annat forum att det funkade med XP versionen virtuellt. Använder du XP versionen eller Win 7? Jag har ju inte heller någon cdläsare i macen men jag antar att man kan ladda ner detta genom någon torrent sida :lol: . eller går det kanske helt enkelt att dra ner skivan på en annan dator o göra en ISO.
XP eller WIn 7 beror på Vida-version. Den sista som funkar på XP är 2013A tror jag (efter detta är det Win 7 som gäller). Jag kör WMware/XP/2013A.

Du kan ladda ner från valfri torrent, finns lite att välja på (dock måste man ha crack, vilket kan vara svårare men inte omöjligt att få tag på), eller så tar du hjälp av valfri kompis som för över CD-skivan till USB-minne eller liknande.

Kolla först att det är andra med Mac som fått detta att funka, men det borde funka tycker jag.
Perra_367 skrev:XP eller WIn 7 beror på Vida-version. Den sista som funkar på XP är 2013A tror jag (efter detta är det Win 7 som gäller). Jag kör WMware/XP/2013A.

Du kan ladda ner från valfri torrent, finns lite att välja på (dock måste man ha crack, vilket kan vara svårare men inte omöjligt att få tag på), eller så tar du hjälp av valfri kompis som för över CD-skivan till USB-minne eller liknande.

Kolla först att det är andra med Mac som fått detta att funka, men det borde funka tycker jag.

Kanon tack för tipsen, ska beställa den där du länkade till, eftersom du köpte den borde den funka för mig. känns faktist mer värt att betala 1000kr o lösa problemet själv med lite jobb o lära sig programmet o kunna utföra andra saker i framtiden. än att betala 1250kr för en gång..
Perra_367 skrev:XP eller WIn 7 beror på Vida-version. Den sista som funkar på XP är 2013A tror jag (efter detta är det Win 7 som gäller). Jag kör WMware/XP/2013A.

Jag ska somsagt beställa den där vidan. Jag vart lite osäker på macen så ja bestämde mig för att testa lite i förväg, lyckades utan problem att installera allt inom vida'n ( lyckades få tag i en crackad 2012d version) och allt verkar funka. USB går oxå rakt in i virtuella pc'n.
Är det någon större skillnad på 2012d och 2014d? ja ska ju bara släcka lite service grejer :).

Men tack ännu en gång jag ser väldigt positivt på detta och tror att min bil kommer att bli bra igen!.

edit: man hittar runt rätt bra i programmet, dom 2 intervallerna jag är ute efter är ECM och ADM. helgrymt!
Tror inte att det är jättestor skillnad på versionerna, men kan inte veta säkert.

Ev. finns en del skillnader/uppdateringar i databasen för artikelnummer av reservdelar, men det är ju inget större bekymmer.

Lycka till med bilen!
Skunkworkz skrev:Kan man se i vida antal km sen nollningen av räknaren skett? Vad händer om man nollar utan att byta filtret?
Ja det kan man. Tror det är under ECM. Kanske under Avancerat under ECM.
Man kan också nolla utan att byta för att lura/prova om det hjälper. Vanligt att verkstaden gör det som första försök faktiskt. (vid problem med filtret).
Skadar inte att prova iaf.

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]

…När den femstegade lådan inf[…]

Tack för detektivarbetet, vad gött jag h[…]