NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vattenpumpen bytes inte längre pga intervall. Däremot så rekommenderar väl dom flesta att byta den. Annars vore det fasen tjänstefel anser jag!
Klart som fan pumpen skall bytas :)

Vid inspektion såg allt bra ut på min bil men efter borttagning så ändrades utlåtandet. Dock så byttes min vid 24.000 mil.
Förstår inte hur man vågar chansa att inte byta vattenpumpen? Byter man den inte så har man ju ingen garanti osv att falla tillbaka på? För vem kan kräva att en pump håller över 18K mil och begära ersättning?
Nä, byt pumpen. Det kostar inte så mycket extra i förhållande till vad det kan kosta om det händer den något.
Är väl alltid bra att få referenspriser så jag drar mitt rembyte också. Bilen är en V50 T5.

AD bilverkstad tog betalt för 4h @ 750:- alltså 3000:- totalt för arbetet.

Det som gjordes var byte av kamremskit inkl vattenpump. Bytte även båda drivremmarna när de ändå var där och rev.

Delarna hade jag köpt på mister auto vilket sparade mig ett par tusen. AD tog också 150:- för 4 liter glykol. Totala priset för delarna landade på 1750:-.

Totalt alltså 4750:- inkl moms.
Jag bytte kamrem på min s40 2,4i nyligen.
Min lokala volvohandlare (Bilia skövde) ville ha 8000kr för att göra det. Jag tyckte det var lite för dyrt så jag kollade med en lokal verkstad (Niklas motor), och de tog bara ca 4000kr för det. Sen gjorde jag service samtidigt så slutpriset blev 6900kr
Renovering framvagn Volvo 240

Blev en hel sänksats med Lesjöfors fj&a[…]

Hej, Jag får intermittent fel på back[…]

Jag har råkat på en bil där ena &[…]