NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, har fått problem med min Volvo V50 2.4 -2005

Problemet är absolut ingen värme alls i kupén. Kommer bara kallt från fläkten, har spolat ur så gott det går och tömt systemet på vätska samt fyllt på med ny men inget händer. Har jag kört bilen är vätskan varm men tyvärr händer inget inne i kupé, slangarna är varma utom en så vet verkligen inte vad det kan va.
Svängde förbi Volvo och frågade men de sa de måste ta in den och kan va allt från att byta hela ac till att det bara är värmepaket eller att spjällen står öppen.

Haft den inne och sökt felkoder men där visar det inget så om nån kunde tipsa eller råda så hade jag vart evigt tacksam.
Senast redigerad av 1 Horsefeathers, redigerad totalt 0 gånger.
av Horsefeathers
Läst runt nu på forumet och det verkar va vanligt fel men att det kan va ett simpelt fel eller ett större som kostar därefter.

Hur märker man att det är problem med värmepaketet?
Har en gymnasieskola som tar på sig att reparera åt mig och tänkte de kanske skulle kunna göra en sån sak...
Oj det kan va mycket, och som du sa det kan vara en enkel o "billig" sak att laga, samt dyrt.

Allt från termostaten till givare, sen har du cellpaketet som kan ha packat ihop, ja du skrev en massa saker som faktiskt kan vara så.

Snabb fråga, går tempgivaren upp till 90 i bilen ? asså blir bilen varm enligt instrumentpanelen ?
Ser dock inte varför dom ev vill byta AC´n
Miinan skrev:Oj det kan va mycket, och som du sa det kan vara en enkel o "billig" sak att laga, samt dyrt.

Allt från termostaten till givare, sen har du cellpaketet som kan ha packat ihop, ja du skrev en massa saker som faktiskt kan vara så.

Snabb fråga, går tempgivaren upp till 90 i bilen ? asså blir bilen varm enligt instrumentpanelen ?
Ser dock inte varför dom ev vill byta AC´n

Tempgivaren står rakt upp som den ska göra.
Jag hade mest velat ha lite tips och råd för hur man ska lokalisera felet. Känna slangar, kolla spjällen, sensorn inne i kupén osv.
Elpriset

Har för en gångs skull varit en del lit[…]

Injektorer

Frågan är om man verkligen behöver[…]

Byta dörrfjäder duett 62

Har du fått dit fjädern? Hur gjorde du?