NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag hade kod om mager bränsleblandning och lågt bränsletryck. Bytte först tryckgivaren, besiktade utan problem. Efter tre veckor åter lampan och mager blandning, p0171. Jag bytte då lmm, ingen skillnad.

Hittade en amerikansk tråd som menade att efter komponentbyte bör hela bilen nollställas, genom att koppla ur allt, vänta 10 min, därefter kortsluta bilens + och - i 10 min. Inga koder nu.
Tjena! Tänkte jag skulle uppdatera lite hur det går.
Under senaste besöket på verkstad gjordes "Tick tack-test" som indikerade fel i kolkanistern. Mycket riktigt var det en ventil där som var trasig. Ventilen byttes ut. Nollställningen som "Playground" talar om gjordes även. Allt var frid och fröjd i några kilometers körning, sen ploppar motorlampan upp IGEN.

Nu har jag bokat tid på Bilia... Tydligen har dom mer avancerad mätutrustning där. Fortsättning följer
Problemet löst (förhoppningsvis)
Bränsletryckgivaren byttes IGEN. Därefter problemfri. Har kört bilen i en vecka nu utan lampa och utan övriga symptom. Det var alltså det första min första verkstad gjorde. Ingen aning varför den pajade igen. Det var originaldel från Volvo dessutom.
Byte krossad framruta 244 1975

Jag har bytt vindruta på 240 av ungefär[…]

Jag använde det inte faktiskt, gillar inte at[…]

Tack för tips Ska ta tag i det i helgen

B230fk saknar kraft

Den verkar vilja fortsätta på två[…]