NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

God kväll!

Problem med sambons V50 2009!
Som ni kan se i videon så "laggar" reflektorn på xenondelen ganska kraftigt när man slår på helljuset.

Videoklipp på ljusshowen:

Någon som råkat ut för samma fel och vet vad man ska göra åt det?

Både jag och sambon tar ytterst tacksamt emot alla inputs på hur detta går att åtgärda. Gärna så billigt som möjligt.
Bewsfroe skrev:God kväll!

Problem med sambons V50 2009!
Som ni kan se i videon så "laggar" reflektorn på xenondelen ganska kraftigt när man slår på helljuset.

Videoklipp på ljusshowen:

Någon som råkat ut för samma fel och vet vad man ska göra åt det?

Både jag och sambon tar ytterst tacksamt emot alla inputs på hur detta går att åtgärda. Gärna så billigt som möjligt.
Om det är som jag tror att det är så är det väl en "plåt" som vinklas undan när man slår på helljuset i själva reflektorn, i det här fallet verkar det ju bara vara en solenoid men jag vet inte om det finns någon fjäder för att hålla plåten stilla också, så det är väl antagligen den avskärmningen som inte fungerar som den ska. Hur man löser detta är ju en annan fråga, kan kanske vara något enkelt som att något litet släppt, det bästa är att du plocka ur lyktan och plockar bort ballast och lampa och ser om du kan se någonting..

Bild
Plockade bort strålkastaren och öppnade upp den och började riva lite i det.
Kunde inte se något uppenbart utan monterade ihop allt igen och satte tillbaka strålkastaren.

Sedan dess har det fungerat :???:

Det va väl förmodligen glapp i någon kontakt eller nåt.
Dyker felet upp igen tror jag att jag satsar på att byta ut hela strålkastaren om ingen har lösningen.

Edit: En liten video (inte min) på innehållet i lyktan;

Om del inte startar med en förgasare full med[…]

Vad tror ni och fylla upp tanken med enbart hvo100[…]

Vevhusventilation B5204T9

Hej, Någon som vet hur vevhusventilationen […]

XC60, 2011, manuell. Utifrån felsymptom och […]