NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Appel
Guru skrev:Eftersom pengar inte verkar vara något problem för dig. :shock:
Saknar den här typen av inlägg från dig på andra som beställt "dyra" bilar eller funderar på att beställa, är det någon särskild gräns som gäller?

Vad gäller ratten så har jag fått det bekräftat från Volvo att ratten och växelspaksknoppen inte går att beställa från fabrik, dom är förbehållna ett R-Design paket som kommer senare i år! Det är eftermontering som gäller.

Jo, jag har tummen mitt i handen...

Nya broschyren landar hos återförsäljarna i slutet av vecken eller senast nästa vecka enligt samma källa som gav mig info om ratten.
av iDrive
Broschyren finns inne nu, i alla fall hos Volvobil i Torslanda. Jag hämtade min idag. Ser riktigt najs ut.
Användarvisningsbild
av Appel
iDrive skrev:Broschyren finns inne nu, i alla fall hos Volvobil i Torslanda. Jag hämtade min idag. Ser riktigt najs ut.
Jag kollade i Visby idag, ingen broschyr ännu... typiskt... Finns det någon bra bild på den i passionröd?
av iDrive
Appel skrev:
iDrive skrev:Broschyren finns inne nu, i alla fall hos Volvobil i Torslanda. Jag hämtade min idag. Ser riktigt najs ut.
Jag kollade i Visby idag, ingen broschyr ännu... typiskt... Finns det någon bra bild på den i passionröd?
I nästan hela broschyren visas "Orinoco blå metallic". På några få sidor syns även silver metallic.
Passion röd återfinns endast på sista sidan bland förteckningen över färgerna.
Användarvisningsbild
av niz_se
Var och fick ett "affärsförslag" på en ny V50 idag.
Ratten med alu-inlägg finns inte som option längre (eller än...) men kan eftermonteras hos återförsäljaren. Detta kostar mig 4453 kr monterat och klart.
Samma sak gäller växelspaksknoppen med alu. Då är priset 915 kr.
Användarvisningsbild
av Appel
niz_se skrev:Var och fick ett "affärsförslag" på en ny V50 idag.
Ratten med alu-inlägg finns inte som option längre (eller än...) men kan eftermonteras hos återförsäljaren. Detta kostar mig 4453 kr monterat och klart.
Samma sak gäller växelspaksknoppen med alu. Då är priset 915 kr.
Det suger, men det är så stor skillnad mellan originalratten i läder och den med aluminiuminlägg så det får nog bli en sådan i alla fall...
Användarvisningsbild
av Guru
Appel skrev:
Guru skrev:Eftersom pengar inte verkar vara något problem för dig. :shock:
Saknar den här typen av inlägg från dig på andra som beställt "dyra" bilar eller funderar på att beställa, är det någon särskild gräns som gäller?

Vad gäller ratten så har jag fått det bekräftat från Volvo att ratten och växelspaksknoppen inte går att beställa från fabrik, dom är förbehållna ett R-Design paket som kommer senare i år! Det är eftermontering som gäller.

Jo, jag har tummen mitt i handen...

Nya broschyren landar hos återförsäljarna i slutet av vecken eller senast nästa vecka enligt samma källa som gav mig info om ratten.
Tänkte bara att om du ändå ska slå till på en bil av denna kaliber så borde du även välja sportratten. Och går det inte beställa den som option så får väl verkstaden eftermontera. Jag letade länge och väl efter en begagnad eftersom jag inte kan motivera pengarna på en ny. Hänger väldigt lite på detta forumet och har ingen aning om vad andra beställt/funderar på att beställa. Hoppas att du inte tagit alltför illa upp.

4453kr monterat och klart är väl inte farligt, kostar väl runt 3800kr ny? Såg i några senare inlägg att du bor på Gotland. Synd, annars kunde jag skruvat i din åt dig som plåster på såren efter mitt förra inlägg... :wink:
av dali
Appel skrev:Vad gäller ratten så har jag fått det bekräftat från Volvo att ratten och växelspaksknoppen inte går att beställa från fabrik, dom är förbehållna ett R-Design paket som kommer senare i år!
Låter intressant, någon som har mer info om detta R-paket?
Användarvisningsbild
av Appel
Guru skrev:Tänkte bara att om du ändå ska slå till på en bil av denna kaliber så borde du även välja sportratten. Och går det inte beställa den som option så får väl verkstaden eftermontera. Jag letade länge och väl efter en begagnad eftersom jag inte kan motivera pengarna på en ny. Hänger väldigt lite på detta forumet och har ingen aning om vad andra beställt/funderar på att beställa. Hoppas att du inte tagit alltför illa upp.

4453kr monterat och klart är väl inte farligt, kostar väl runt 3800kr ny? Såg i några senare inlägg att du bor på Gotland. Synd, annars kunde jag skruvat i din åt dig som plåster på såren efter mitt förra inlägg... :wink:
Det är lugnt, jag har inte tagit illa upp, jag blev grinig i hastigheten då det faktiskt är väldigt mycket pengar! Mer än vad jag hade räknat med från början, men efter lite förhandlande med sig själv (som man ju är väldigt duktig på att lura) och frugan samt lite tillskott av arvspengar samt hyfsat inbyte på min V50 2,4i -04, så ledde det ena till andra osv...

Men absolut, du har rätt, det skulle vara dumt att snåla på upploppet med att inte lägga till dom tusenlapparna för att få en riktigt schysst ratt, jag skall deala med säljaren!!
Användarvisningsbild
av niz_se
@dali
Saxat från katalogen:
Inkluderar specialdesignade 17-tums aluminiumhjul, bodykit, unik R-klädsel, läderklädd ratt med aluminium-inlägg och andra unika detaljer.
Kommer under senare delen av 2007.
Låter dyrt 8)
Och sedan är frågan om det kommer att finnas till alla motor alternativ eller om det är förbehållet T5/D5...
Men visst låter det spännande!
Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]