NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nscho
De senaste veckorna har startmotorn fått jobba längre och längre tid innan motorn startar. Och nu i helgen började den slockna på en gång så snart den väl startar. Men har den startat en gång så är det inga problem att starta om den igen. Problemet dyker bara upp om den har stått några timmar. Någon som har tips om vad det kan vara?

En annan sak som hände häromveckan var att jag använde domkraften för att byta till sommardäck, och när jag håller på att hissa upp det sista hjulet så smäller det till och bilen ramlar ner. Det visade sig att alla gängor på skruvaxeln hade skjuvat av. Helt livsfarligt om det hade hänt någon minut senare! Garantin har gått ut, men jag tänker klaga i alla fall. Fanskapet ska väl hålla för att byta däck två gånger per år?
av nscho
Det här felet är tydligen vanligt på årsmodell 2004: Styrenhet bränslepump.

2004:orna har den monterad under bilen vid höger bakhjul, om jag minns rätt, och den ligger dessutom så att vatten lätt rinner in i kontakten. Undrar vilket geni som kom på den placeringen? När de bytte den så flyttade de in den i bilen istället.

Garantin hade gått ut, men verkstan tog 80% av kostnaden på goodwill. Det lönar sig att alltid serva bilen på samma ställe...
av chaneuil
har inte inte samma symtom, men fel på styrenheten ær det. får inte någon goodwill av volvo. som tur ær tar bilførhandlaren kostnaden..
Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]

Det gör att motorn blir varmare snabbt nä[…]

Kylvätska till 740 b230f

Hej! Funderar på att tömma systemet d&a[…]

Brainys V60

Hej, Såg din föredömliga monter[…]