NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av foiltech
Hej går i väntans tider på en ny v50 my08 lev 44 :D har ägt ett par silver metallic bilar innan,och tänkte att nu var det dax för en svartmetallic,men så hittade jag jagrullar forumet :D och det allmänna intrycket verkar vara att svartmetallic betyder,tvätta ofta,repor och småbucklor syns lätt.
Så jag tänkte om och ändrade till titanium grå metallic istället,får hoppas att den är lite mer lättskött så man slipper tvätta bilen 3ggr i veckan :)
Nån som har erfarenhet av den färgen :!: har inte sett nån v50 med den färgen live än.
av Doby
Min granne har en sådan. Jag har beställt en. Skitsnygg!!
av Steff 99
Har grå metallic på båda våra bilar ..väldigt tacksamma färger..ser nästa aldrig smutsiga ut..små stenskott syns knappt..
Sedan kan det diskuteras om grått är så där snyggt och om det ger en aha upplevelse.
av GrandDanoise
Har en S40 med Titaniumgrå Metallic - 455. Ovanligt lätt att hålla ren och fin med tanke på att den är relativt mörk, men inte lika tacksam som silver eller vitt såklart! Som alla mörkare färger så är den känslig för fågelspillning, så passa dig! 8)

/D
Användarvisningsbild
av jhedin
Jag har också beställt Titanium Grå Metellic, tycker det verkar vara bästa färgen. Det som får sin bil först får vällladda upp en bild tycker jag.
Användarvisningsbild
av Titaniumgrå
Ja, Titaniumgrå äger! :lol:
av foiltech
jhedin skrev:Jag har också beställt Titanium Grå Metellic, tycker det verkar vara bästa färgen. Det som får sin bil först får vällladda upp en bild tycker jag.
Låter som jag gjorde rätt då :D Det blir nog du jhedin som får ladda upp min är planerad vecka 44 :( men den som väntar på nått gott :D
av Christian_m
Här kommer två bilder på min titaniumgrå V50, om ni kan nöja er med en fas I V50 så länge ;) Det är definitivt en mycket mer tacksam färg än svart som jag hade på min S60 som jag ägde för några år sedan.

Bild

Bild
av GrandDanoise
Titaniumgrå skrev:Ja, Titaniumgrå äger! :lol:
Då litar vi på dig, du verkar vara opartisk! :lol: :lol:
(Fast det e ju sant, "455" äger)!

/D
Användarvisningsbild
av Titaniumgrå
GrandDanoise skrev:
Titaniumgrå skrev:Ja, Titaniumgrå äger! :lol:
Då litar vi på dig, du verkar vara opartisk! :lol: :lol:
(Fast det e ju sant, "455" äger)!

/D
Jupp, jag hade valt svart solid men ändrade i sista sekund hos handlaren till Titaniumgrå vilken jag är väldigt nöjd med.
Byta spridare

De höll sig inte till överenskommelsen o[…]

Varifrån tar du ström till USB laddar[…]

Frihjulet går väldigt trögt Man[…]

Reparera Garo motorvärmare

Vill bara tacka för ditt tips. Nu har jag s[…]