NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av cyberlelle
Har haft och har fortfarande mycket problem med missljud inne i kupen. Mittpanelen har vibrerat för den var för hårt fastskruvad. Förarstolen har knarrat (är väl dock ett vanligt problemsom jag förstått det) och luckan på mittarmstödet knakar.
Sen så har det börjat knarra vid B stolpen nu också, ljudet tycks komma både uppe vid taken och nere vid golvet.
Har även gnisslande ljud vid dom integrerade bilbarnstolarna så fort man kör över nåt litet gupp (låter dock nästan bara när nån sitter i stolarna).
Det känns ju som om den som monterat inredningen i kupen inte har varit så engagerad av att göra ett bra jobb för såhär ska det inte låta i en bil som bara gått ca 800 mil.
Är det nån fler som har upplevt några liknande problem i sina nya V50 bilar och hur har dom i såna fall löst problemen?
av mojja
Dom problem du haft har jag oxå haft både på s40n 07an och nu på v50n myo8a.
Vissa ljud har dom lyckats åtgärda men b-stolpen och luckan mellan armstödena låter det fortfarande om trots upprepade försök att åtgärda:(
Dom fick faktiskt till missljudet i b-stolpen på min bil. Det visade sig att det är rutan som orsakade ljudet. Så han löste problemet med att lägga ett torrt silikon på listen runt rutan och nu är ljudet helt borta.
Han fick dock inte till ljudet i armstödet helt, men han monterade isär locket och tejpade dit några bitar med isolering och det blev betydligt tystare.
Användarvisningsbild
av Henrikx2
Har också ett irriterande knarrande vid vänster B-stolpe.
Kan det vara rutan eller något i själva stolpen?
Har laminerade sidorutor.
Jag trodde först att jag hade nåt i b-stolpen men det ljudet försvann helt när dom lagt på silikon på listerna runt rutan.. Men det ska vara nåt torrt special silikon som inte ger några fläckar. Vet dock inte vad det heter...
Jag får ta tillbaka det jag skrev. Problemet med knarrande rutor är inte alls löst. Tvättade bilen idag och när jag sen sätter mig och kör så är inte bara ljudet tillbaka, det har blivit värre :( Antagligen så försvinner väl siliconet när man tvättar bilen.
Sen så har gnisslet från bilbarnstolarna också blivit värre. Är så less det här just nu, ska ju snart iväg på bilsemester och jag kommer att bli tokig om jag ska höra på det där i 200-300 mil...
Är det inte nån som har nåt förslag på vad man ska göra. Det låter nästan som om alla 4 rutorna sitter löst (dock mer framtill) och att dom vibrerar och tippar fram och tillbaka när man svänger.
av Doby
Har liknande problem med min V50 my08. Vibration från panelen framför ratten. Försvinner när man bankar till med näven. Även vibrerande svagt ljud från b-stolpen. Volvo la dit nån isolering runt nån kula till airbagen som känner av vilken lutning bilen har. Löste inte problemet känns mer som det kommer från bakdörren. Hade bilen inne men inget hördes enligt dem när de körde med den....ska se om jag orkar reklamera detta igen...
Är det nån som vet om det ska vara laminerade sidorutor på DRIVe my09? Har läst här på forumet att det eventuellt ska vara det. Har som börjat fundera på om det är fel rutor eftersom att dom inte verkar sitta ordentligt..
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Vad jag vet så ska det vara lamminerat för att hålla ljudnivån nere. Dock ska det inte skilja någonting på listerna osv från vanligt härdat till LAM. Du ser tydligt om det är lam om du hissar ner rutan. Rutorna är 5mm tjocka.
Torkarmotor

Det var länge sedan man kunde köpa reser[…]

Foringer / Bussinger V90 CC

Men finnes det en oversikt over hvilke foringer so[…]

AC problem V70 2016 D3

Jag hr nu fått felkoderna avlästa och d[…]

Volvo V50 "Mr White"

Nya läder damasken med R-Design knoppen monte[…]