Här kan du lägga in bil eller motorrelaterade länkar.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Sierra94
#1275204
Har använt autodoc länge men hittat en svensk aktör som enligt dem kör upp delarna med "egna" lastbilar från utlandet. Så det är väldigt snabb leverans. Max 4 dagar från beställningsdagen men oftast snabbare.

De heter Trodo.se

De har en svensk kundsupport och delarna skickas från Stockholm. Returer är aldrig nåt problem vilket det kan vara mot tyska/utländska sidor.

De säljer även oljor och andra kemprodukter.
av connyg51
#1336804
Danje skrev: ons 15 nov 2017, 14:42 Utrikes: Ingen erfarenhet än så länge. Är sugen på att testa Autodoc. Hört både bu och bä angående dem.

Inrikes: Testat dem flesta och det finns ett företag som sticker ut i mina ögon pga sjukt bra kundbemötande och överlägsen service/leveranstid och det är det Vparts.
Vill varna för Autodoc.Handla inte av dom,mot mig har dom varit jäkligt oseriösa.Lovar garantier,men händer det något så har man gjort fel sjäv säge dom.Nej handla av bättre leverantörer,som står för evt garantier.
av Erik Å
#1336817
Tack, bra att veta.
Har shoppat ett par gånger hos bildelaronline24, det har gått bra. Inte helt blixtsnabba pga leverans från Tyskland men nu verkar de ha satt upp något slags mellanlager i Sverige..?
Testade Trodo.se här senast eftersom de har bra priser, rätt delar och gott rykte. Jodå jag fick grejerna till slut men det tog en hel arbetsvecka innan de fick iväg dem trots att de låg i lager i Sthlm (enligt webbsidan). De var nog bättre förr? ;-) Lite märklig firma; moderbolag i Lettland, lager och telefonnr i sthlm, postadress i Bergsjö, returadress i Årjäng!
Drivknuten.se: suveränt snabba, skeppar samma dag om man beställer för 15.00
Vparts: snabba och bra service, packar t.o.m. på lördagar ibland! Chokladbiten som brukar ligga i paketet är ju ett bra skäl att handla hos dem :-D Bäst koll på exakt vilka bitar som passar till en viss årsmodell
Skruvat: javisst de har gjort precis vad de har lovat de gånger jag beställt där. :-)
Biltema: tyvärr lite tveksam kvalitet på vissa delar, har blivit bränd ett par gånger. Enkelt att lämna tillbaka saker som "blir över"
Volvo/Rejmes: dyrt trots Volvokortsrabatt.. Endast i nödlägen och för specialprylar som inte finns någon annanstans
Senast redigerad av 4 Erik Å, redigerad totalt 0 gång.
av Filippo76
#1336827
Tycker de flesta reservdelskedjor här i SE har blivit för dyra. Dyronomen har jag bojkottat för 10 år sedan pga deras vansinniga priser.
Jag hittar billigare produkter, samma märke, i Tyskland etc.
Såklart man ska försöka köpa inhemskt, men jag lägger knappast dubbla/trippla pengen på samma/likvärdig del i SE för mina redan hårt beskattade pengar. Och Greta skriker antagligen rätt ut här men det är mitt val.

Kan tipsa om Spareto från Estland. Vettiga priser och bra märken. Contitech, Bosch, SKF, Brembo. Meyle och Lemförder också som är bra kvalitet på chassidelar så som stag, bussningar, länkarmar etc.

Ska jag tex köpa kamremssats och multiremsats köper jag SKF från Spareto. Inte noname från Skruvat eller Stark från Autodoc..
Och Spareto har grym service och svarar snabbt på mail.
#1336839
Visade sig att jag beställt fel bromsbelägg från bildelaronline24 som är Autodoc i våras. Det var inga problem, ett mail och de skickade retursedel och beläggen jag ville byta till. Ja allt tar några dagar längre men det förväntar jag mig till ett lägre pris.

Nu sticker jag ut huvudet lite men ofta när jag inte har fått rätt direkt fast jag har rätt som vid en reklamation te.x. har det visat sig att jag kanske varit för typ "icke ödmjuk" vilket fått den andra personen bakom sin skärm eller på andra sidan disken att sparka bakut lite typ. Menar bara att ibland kan många av oss tjäna på att vara lite extra trevliga även om det egentligen inte ska behövas när vi behöver hjälp med att få något utrett.
av shoff
#1346791
Någon som vet vad som har hänt med autopartsmarket.eu? Gjorde en beställning i måndags, på tisdagen har jag för mig att jag logga in och såg att det var skickat, ej helt säker det var den sidan jag såg det var skickat, men nu kommer man inte åt sidan längre och det går ej att komma i kontakt heller.
Visst det är inte mycket pengar jag riskerar men ändå.

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]

Kombi är alltid bra att ha :-) Man vet aldri[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]