- fre 11 jan 2013, 19:11
Ja som rubriken säger så var jag i Stockholm och vi var 3st bilar som kom från en tvärgata till Sveavägen och svängde höger vid grönt, efter de vi kört 300m och passerat ett obevakat övergångsställe vinkade några glada poliser in oss till vägkanten och den polis som kom fram till mig var artig o frågade efter mitt körkort och jag fick också blåsa alkotest, allt var ok men sen säger han att vi stoppade dig inte för detta utan för att du inte lämnade företräde till gående vid det obevakade övergångsstället, jag satt som ett frågetecken, jag hade inte sett någon som var på väg över gatan, jag bad att få se film på detta och det fick jag, när jag sitter i polisbussen och ser filmen så ser jag ingen som ska gå över gatan (från höger sida) och påpekar detta men då pekar "filmaren" att jag ska titta till vänster också och mycket riktigt där stå en tant som ska gå över men nu blir jag lite irriterad, om jag ska stanna för henne som har ca.20sek innan hon är på min sida av vägen (refug mellan) jag fick 1000kr i böter för detta.
Intressant och höra här vad ni tycker om detta?
Intressant och höra här vad ni tycker om detta?