Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av SuperEpon
Hej!

Undrar bara lite hur vanligt det är med stölder av extraljus..!?
Är lite sugen på Lightforce 240 Halogen (en firma i stan kör kampanj på dom just nu), men behöver man oroa sig för att man kommer
se dom sitta på hellmoppers EPA-traktor en vacker dag? :x

Jag tycker det pratas mycket om stöld av extraljus men jag har aldrig träffat någon som varit med om det, så jag undrar om det verkligen är ett vanligt problem? Vad säger försäkringsbolagen?
Det finns ju en hel del smarta lösningar för stöldskydd (låsmuttrar etc) men inget hindrar ju från att dom sliter bort hela frontbågen med diverse tillhyggen :twisted:

Tacksam för svar!
av zillen
Tror mer du ska undra över vilken polsk reggad bil du ser DINA ljus på! Stölder av extraljus är väl inte vanligt men det sker.. Som du skriver vill dom ha ljusen så bryter dom bara sönder mer!
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Har fätt mina stulna ett antal ggr genom åren. 4 ggr tror jag det är och på olika ställen i landet.
Användarvisningsbild
av crumpets
Hyfsat vanligt. När jag jobbade på bilfirma plundrade de beg-uppställningen på extraljusen.... Så jävla sniket.
Användarvisningsbild
av MartinS
crumpets skrev:Hyfsat vanligt. När jag jobbade på bilfirma plundrade de beg-uppställningen på extraljusen.... Så jävla sniket.
Det kanske är stil-polisen som gjort en punktinsats? ;-)

Allvarligt så är det j-vligt trist, även om man larmar dom så är de ju liksom redan sabbat när väl larmet går.

/Martin
av SuperEpon
Hm, det är så illa alltså!

Ska jag ge upp mina planer på fina extraljus eller finns det nån lösning förutom att svetsa fast dom i motorhuven?
Funkar dessa dyra låsmuttrar eller är det bara bortkastade pengar?
Användarvisningsbild
av Camel
Jag tror mer på att skruva dit extraljusen på vanligt sätt utan några lås, svets, eller dyl. Bättre att bilen blir oskadd eftersom jag tror extraljusen försvinner i vilket fall om intresse finns från tjuven.
Användarvisningsbild
av Sunschreem
Camel skrev:Jag tror mer på att skruva dit extraljusen på vanligt sätt utan några lås, svets, eller dyl. Bättre att bilen blir oskadd eftersom jag tror extraljusen försvinner i vilket fall om intresse finns från tjuven.
Rakblad innanför muttern!
Bensinpump till B27A 1978?

Jag håller med om att 1389447 borde vara til[…]

Såhär står det när jag googl[…]

installera dragkrok

ok, tack för det! Kollade lite mer på […]

nackdelar med Running Boards

I tillbehörsbroschyren står det fö[…]