Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av LeBoufe
Hej.

Köpte VIDA/Dice 2012A från Hong Kong fick den idag.

Problemet är att jag inte kan komma in i programmet?

Följer allt vad som står i "Readme" filen, installationen går problemfritt, patchat den också, men när jag ska starta programmet "Vida all in one", måste jag ju logga in, det gör jag med frasen user "admin" och pass "admin" som enligt Readme filen, samtidigt poppar det upp en fönster som heter "VCC WEB SINGLE LOGIN EXTERNAL" där man kan fylla i USERID och PASSWORD. Där fyller jag också in admin & admin

Är jag för dum för detta eller fungerar det verkligen inte? Är detta ett känt fenomen? Vad gör jag för fel?

Här kommer lite bilder så ni kan se vad jag menar.

Bild

Bild

Bild

Hade varit evigt tacksam om ni kunde hjälpa mig.

Mvh
LeBoufe
Användarvisningsbild
av wissel
Klicka bara in dig i VIDA...resten av fönstren Kryssar du bara bort då du
inte har konto ?! så Web Single........gäller inte dig !

Login VIDA är oftast bara Admin och lösenordet är en 1 men det kanske skiljer sig
mellan de olika versionerna.
av LeBoufe
äntligen ett svar. Tack wissel.

Hur menar du klicka bara in dig i ViDA?
Jag har 3 ikoner på desktop, (Vida on Web) ; (Vida all in one) ; (Vida Admin)

Klickar jag på (Vida all in one) får jag ju upp den här web baserade fönstret.
Där har jag bara möjlighet att skriva Username. där fyller jag i (admin) som username alltså. OBS har inge möjlighet till att fylla i password här... bara username.
Sedan måste lag trycka på "log In" vilket jag också gör.

Här, ta en titt på bilden.
Bild

Sedan börjar den jobba och i samband med det poppar det upp ett fönster som heter "VCC WEB SINGLE LOGIN EXTERNAL" som också kräver user och password, klickar jag bort det fönstret så kommer jag inte längre, det står "No valid subscription, could not contact central system nånting...

Hur fungerar den här VIDA, är det lokalt på min dator eller går den via nån server?

Är i stort och akut behov av min Vida-Dice, betalade en pervers summa på 47 dollar för att den skulle gå med snabbpost DHL, och nu detta... har inte tid med sånt här skit. :(

Har googlat som en tok, inte en enda länk hittar jag med detta problemet. Jag kan inte vara ensam i världen med detta problem?

All hjälp uppskattas.
Användarvisningsbild
av wissel
Har du möjligen för bråttom, om du tittar nere i högra delen av Skärmen så skall du se
att Databasen(Ms sql) är igång, den är svart innan den rullar igång,(liten Ikon) sedan när den blir grön
då först kan du starta Vida all in One. I Explorerfönstret skall det stå " localhost"....inget Web baserat.
Sedan kommer det upp lite då o då men dom web baserade inloggningarna kryssar jag bara bort.......
oftast är det databashanteringen som djävlas tror jag.....finns flera trådar om detta. Men jag har inte någon
erfarenhet av detta dessvärre.......
av LeBoufe
Otroligt tacksam att ni hjälper mig

Grejen är ju den att jag har inget nere i högra skärmen som har med sql server att göra... ingen svart eller grön ikon...

jag ska testa på en helt annan dator och se om jag få better luck..

återkommer med mer info om hur det har gått..
av LeBoufe
Testade att installera programmet i en ny formaterad laptop med samma OS som min.
Allting fungerar fint nu, vet ej vad felet berodde på.

Ska ta och formatera min dator och förhoppningsvis kommer allting fungera.

Tackar för all hjälp.
av kellbiff
Hej!
En fråga jag fick min 2012A häromdagen men den "svenska" installationen var på tyska!?
Är detta någon man kan ändra i efterhand (typ textfil) eller kan man ordna en installations disk på svenska på annat håll?

/kellbiff
Hej!
Någon som vet vad felet kan vara?
Jag öppnar upp vida genom den lilla ikonen längst ner till höger, den med gröna pilen i när den är i läge running.
Därefter när jag ska logga in i Vida genom att ange siffran ”1” i den ruta som kommer upp och sen trycka ENTER så börjar den arbeta och det gröna fältet med rutor börjar röra på sig men sen helt plötsligt hoppar den tillbaka till inloggningssidan, alltså samma som jag precis har öppnat upp.
Har två datorer och haft två fungerande vida på dom men båda verkar ha slutat fungera samtidigt. Jag kan inte hitta nån speciell uppdatering som har skett och inte heller nått virus eller liknade... Ungarna satt och streamade film från varsin dator och vet inte om det är efter det som jag inte kan öppna vida längre?!?
Har provat att reparera, ta bort och installera om Vida men samma sak händer. Den hoppar liksom bara tillbaka till startsidan, den med bilen på...
Någon som vet vart felet kan ligga? Man vill ju helst slippa installera om hela datorn från scratch om det går...

Väldigt tacksam för svar!

/Gixxer
Generator Pv 444

Hej!har ett dåligt batteri och kontrollerade[…]

Hej Tror att du har rätt att det var reglerve[…]

B230 16v

Har en 230 med 16v topp på grabbens ena folk[…]

MartinS V60 D4 R-Design

Lurar på belägg fram vid detta byte[…]